«معتضد»: محتوای "معمای شاه" هیچ ارتباطی با من ندارد


«معتضد»: محتوای "معمای شاه" هیچ ارتباطی با من ندارد

برنا/ این نویسنده و تاریخدان گفت: محتوا این اثر هیچ ارتباطی به شخص من ندارد، ولی با این حال، چون مردم کشورمان کم مطالعه می کنند، تصور می کنند که جرح و تعدیلی در این فیلم صورت گرفته است.
خسرو معتضد تاریخدان، نویسنده و مشاور محمدرضا ورزی کارگردان سریال "معمای شاه" ، با اعلام اینکه در روایت داستانگویی این سریال نقشی نداشته است، اظهار داشت: خود کارگردان اشراف کاملی نسبت به تاریخ دارد، لذا سابقه وی هم او را از هر غرض ورزی مبرا می کند.
وی در ادامه اضافه کرد: البته همانطور که در دیگر مصاحبه های خود با نشریه ها عنوان کردم، محتوا این اثر هیچ ارتباطی به شخص من ندارد، ولی با این حال، چون مردم کشورمان کم مطالعه می کنند، تصور می کنند که جرح و تعدیلی در این فیلم صورت گرفته است.

این نویسنده یادآور شد: به عنوان مثال در قسمت 2 شب قبل، علیرضا پسر رضا شاه به دنبال خانومی راه می افتد و .... که این حرکت وی موجب خشم رضا شاه را برمی انگیزید، این مسئله در کتاب یا منابع مختلف تاریخی به راحتی قابل رویت است.

معتضد با اعلام اینکه نویسنده بازاری نیستم، تصریح کرد: زمان زیادی را صرف مطالعه و خواندن کتاب می کنم و در رشته تاریخ و جغرافیا تحصیل کرده ام با موسسات و ارگان های بسیاری هم همکاری کرده ام و مشغول همکاری هستم، حاضر به مناظره با هر فردی که به محتوا "معمای شاه" دارد، هستم.

وی تصریح کرد: اتفاق یا حوادث های مانند ترور رزم آرا؛ ترور ناموفق شاه، کودتا 28 مرداد به درستی در این فیلم تلویزیونی به تصویر کشیده شده است، هر چند که باز هم می گوییم هیچ دخالتی در داستان این فیلم نداشته ام به طبع پس این مسائل به من هیچ ارتباطی پیدا نخواهد کرد.

این تاریخدان اعلام کرد: مردم ما به حالت نوستالژیک به دوران پهلوی نگاه می کنند به همین دلیل تصور می کنند در آن دوره همه چیز گل و بلبل بوده است که اصلا چنین مسئله ای وجود ندارد، اگر اوضاع در آن زمان خوب بود، مطمئنا هیچ وقت 20 میلیون نفر در خیابان های کل کشور بر علیه رژیم پهلوی تظاهرات برپا نمی کردند.

این مجری تلویزیون در پایان، تاکید کرد: تنها در بحث لباس یا شکل و شمایل لباس یا خانه رضاخان و مسائلی از این دست به ورزی مشاوره داده ام، مجددا اعلام می کنم که هر شخصی احساس غرض ورزی در داستان "معمای شاه" را می کند، بنده آماده گفتگو و صحبت یا مناظره با آن هستم.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟