آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذای اصلی/ «اسپاگتی مخصوص با سس پستو» را فراموش نخواهید کرد


  X  

تاریخ خبر : چهارشنبه 1394.08.20 - 13:53

غذای اصلی/ «اسپاگتی مخصوص با سس پستو» را فراموش نخواهید کرد

آخرین خبر/ چی لازم دارم:
اسپاگتی 400 گرم
گوشت چرخ کرده 200 گرم پیاز 2 عدد
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
خامه ترش 3/4 لیوان
سس مارینارا 1/2 لیوان
سس پستو 1/4 لیوان
پنیر موزارلای رنده شده 1/2 لیوان
چطور بپزم:
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، اسپاگتی را با توجه به دستور روی بسته بندی بپزید و آبکشی کنید.
پیاز را خرد کنید و با روغن زیتون تفت دهید تا نرم شود ، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند ، سس مارینارا و نمک و فلفل را نیز اضافه کنید ، کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید سپس مایه گوشت را با اسپاگتی آبکشی شده مخلوط کنید.
ته قالب را چرب کنید ، نصف مایه گوشت و اسپاگتی را داخل قالب بریزید ، خامه ترش و سس پستو را مخلوط کنید و روی مواد بریزید و پخش کنید ، باقی مانده مایه گوشت و اسپاگتی را اضافه کنید و روی آن پنیر رنده شده بپاشید.
قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید حدود 30 دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شده و اسپاگتی آماده شود ، پس از پخت از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.
نکته ها : میتوانید مقدار گوشت را کم و زیاد کنید یا با مواد دیگری جایگزین کنید ، به جای سس مارینارا از مقداری رب گوجه فرنگی میتوانید استفاده کنید ، نوع پنیر را میتوانید تغییر دهید ، این دستور را روی شعله گاز هم میتوانید آماده کنید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
آشپزی با مک - اسپاگتی با سس پستو