از دستفروش‌ها آجیل عیدتان را نخرید


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه گفت: امسال آجیل و خشکبار با بهترین کیفیت برای عید مردم وارد مغازه‌ها شده است.

 مرتضی شهبازی اضافه کرد: امسال کیفیت آجیل شب عید مردم بسیار بالا است و مغازه‌های آجیل و خشکبار بهترین انواع محصولات را عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه با بیان اینکه امسال قیمت آجیل نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، افزود: پسته، بادام، فندق، بادام هندی، تخمه کدو گوشتی و تخمه ژاپنی مهم‌ترین بخش آجیل مردم را تشکیل می‌دهد.

شهبازی قیمت کنونی هر کیلو پسته را بسته به نوع آن ۳۸ تا ۶۰ هزار تومان، هر کیلو بادام ایرانی را ۶۶ تا ۷۶ هزار تومان، هر کیلو بادام خارجی را ۵۵ تا ۶۴ هزار تومان، هر کیلو فندق پوست‌دار را ۳۵ تا ۴۴ هزار تومان، هر کیلو تخمه کدوگوشتی را ۲۱ تا ۲۴ هزار تومان، هر کیلو تخمه ژاپنی را ۳۰ تا ۴۶ هزار تومان و هر کیلو بادام هندی را ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان عنوان کرد.

وی یادآور شد: تفاوت قیمت‌ها به دلیل نوع و کیفیت آجیل است و قیمت‌هایی که اعلام شده قیمت خورده فروشی است که به دست مردم می‌رسد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه در ادامه از وجود ۲۸۰ واحد صنفی عرضه کننده آجیل و خشکبار به صورت عمده و خرده در کرمانشاه خبر داد.

به گفته شهبازی نظارت بر این واحد‌ها با خود اتحادیه است و با هرگونه گرانفروشی، بی‌کیفیتی، عدم درج قیمت، تقلب و... برخورد خواهد شد و اگر تخلف جدی باشد به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه از مردم خواست هرگونه تخلف را با دفتر اتحادیه واقع در «خیابان حدادعادل» در میان بگذارند.

شهبازی با بیان اینکه مردم باید آجیل شب عید خود را از واحدهای معتبر بخرند، اظهار کرد: هیچ اعتمادی به قیمت و کیفیت آجیل دستفروشان نیست و اتحادیه هم هیچ نظارتی بر عملکرد دستفروشان ندارد.

وی از مردم خواست خرید خود را به روزهای پایانی سال که ازدحام و شلوغی زیاد است موکول نکنند و افزود: البته کمبودی برای آجیل شب عید نداریم.

سلامت آنلاین


ویدیو مرتبط :
عیدتان مبارک