سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ چگونه با آنفلوآنزا در خانه مقابله کنیم؟


  X  

دکتر سلام/ چگونه با آنفلوآنزا در خانه مقابله کنیم؟

خراسان/ زمانی که یکی از افراد خانواده به آنفلوآنزا مبتلا می شود، طی چند ساعت ویروس در همه جا پخش می شود. برای آگاهی از راهکارهای جلوگیری از پخش شدن ویروس، این مطلب را به نقل از سایت «Prevention» بخوانید.
آشپزخانه
آیا می دانستید که در یخچال، دستگیره های در، کلید برق و ... به راحتی توسط فرد بیمار آلوده می شود؟ بدتر این که این ویروس ها تا 3روز زنده می ماند. بنابراین این دستگیره ها و قسمت هایی را که اغلب توسط بیمار لمس می شود، ضدعفونی کنید.
اتاق خواب
هنگامی که بیماری در منزل دارید، به طور روزانه ملحفه را با حرارت بالای آب بشویید. علاوه بر آن جدا کردن اتاق خواب مریض نیز در پیشگیری از انتشار ویروس موثر است.
سرویس بهداشتی
هنگامی که فرد بیمار از سرویس بهداشتی استفاده می کند، بهتر است آن را خوب بشوییم. زیرا با کشیدن فلاش، ویروس ها در هوا پخش می شود و روی لوازم و حوله های دستی می نشیند و آن را آلوده می کند. با گذاشتن درپوش سرویس های فرنگی می توان مانع از پخش ویروس شد.
اتاق ناهارخوری
زمانی که در منزل، بیمار سرماخورده یا مبتلا به آنفلوآنزا دارید، آب زغال اخته بنوشید. نتایج بررسی ها نشان می دهد، افرادی که به مدت 10روز، روزی یک لیوان آب زغال اخته مصرف می کنند با تقویت سیستم ایمنی کمتر دچار علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شوند. این آب میوه حاوی پلی فنولز است که برای سلامت قلب نیز مفید است.
ورودی در
نزدیک در ورودی مایع ضدعفونی کننده دست قرار دهید تا افراد به محض ورود به منزل یادشان بیفتد که باید دست هایشان را ضدعفونی کنند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که بیش از 80درصد عفونت های شایع از طریق دست های آلوده پخش می شود. علاوه بر آن باز کردن پنجره ها نیز باعث تمیز شدن هوا می شود.
اتاق مهمان
کنترل تلویزیون را با پارچه ضدعفونی شده تمیز کنید.
اتاق کار
شاید تعجب کنید اما نتایج بررسی ها نشان می دهد که محل کار 400 برابر باکتری بیشتری از سرویس بهداشتی دارد. بنابراین حداقل هفته ای یک بار تلفن و صفحه کلید را با ضدعفونی کننده تمیز کنید.
سینما
برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، قبل از خوردن ذرت بو داده دست ها را بشویید، از افرادی که بیمار به نظر می رسند یا سرفه می کنند فاصله بگیرید، کیف خود را روی زمین قرار ندهید.
کتابخانه
اگرچه کتابخانه ها مکان تمیز و آرامی به نظر می آید، اما فضای آن بسته است و در آن رفت و آمدها زیاد است. کتاب ها، قفسه ها و رایانه ها، به باکتری آلوده است. بنابراین در زمان شیوع بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا، بهتر است، کتاب را به منزل ببرید.
چرخ دستی سوپرمارکت ها
نتایج بررسی ها نشان می دهد، دسته های چرخ دستی فروشگاهی 72درصد ذرات مدفوع بیشتری از سرویس های بهداشتی عمومی دارد. دستمال ضدعفونی کننده همراه خود حمل کنید یا این که از دستکش استفاده کنید.
اتاق های هتل
شاید فکر کنید که فقط در هتل های ارزان قیمت یا مسافرخانه ها امکان شیوع بیماری سرماخوردگی وجود دارد اما حتی یک هتل 5 ستاره هم می تواند مکان مناسبی برای رشد باکتری باشد.
رستوران ها
آیا هنگام تهیه غذا در رستوران، بهداشت رعایت می شود؟ ظروف به خوبی شسته می شود و ... در کنار این موارد، نکته مهم دیگر تمیز بودن لوازم مشترکی است که برای مشتریان استفاده می شود از جمله منو، سس، نمک پاش و ... نتایج بررسی ها نشان می دهد که باکتری ها و میکروب ها می توانند بیش از 18ساعت زنده بمانند. البته نیازی نیست هنگام صرف غذا از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید، فقط دست ها را خوب بشویید.


ویدیو مرتبط :
دکتر سلام 86 | دانلود کلیپ سیاسی طنز دکتر سلام 86