کارگردان نمایش «چشم برهم‌زدن»: آثارهای منتخب جشنواره تئاتر فجر اسیر سلیقه‌ها شدند


کارگردان نمایش «چشم برهم‌زدن»: آثارهای منتخب جشنواره تئاتر فجر اسیر سلیقه‌ها شدندباشگاه خبرنگاران/ کارگردان نمایش «چشم برهم‌زدن» از انتخاب سلیقه‌گی مسئولان و جای ماندن بعضی از آثار خوب گفت.
محمدحسین زیکساری، کارگردان نمایش «چشم برهم‌زدن»، منتخب بخش مرور سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر در خصوص نمایش خود بیان کرد: در واقع داستان نمایش زمان حال را نشان می‌دهد، اما اتفاقاتی می‌افتد که به دهه 60 رجعت می‌کند و وارد یک تونل زمانی می شویم که زمان و مکان به هم وابسته هستند‌، زیرا اولین چیزی که خاطره‌ها را باهاش به یاد می‌آوریم مکان است.
وی درباره انگیزه خود از انتخاب این اثر گفت: خاطره‌ای از دهه 60 داشتم که وقتی رمان را خواندم آن خاطرات برایم زنده شد و باعث شد تا این نمایشنامه را به اجرا ببریم.
زیکساری، در رابطه با شیوه اجرای نمایش اظهار داشت: طنزی تلخ در اثر وجود دارد که تماشاچی میان ناراحتی‌ها گاه لبخند می‌زند همچنین بین واقعیت و رویا رفت‌وبرگشت زیادی وجود دارد به همین منظور درهایی قرار داده‌ایم تا بازیگران از آنها عبور کنند و آن حس را به مخاطب برسانند.
وی در خصوص جایگاه جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: سال‌های گذشته که دانشجو بودم تمام دلخوشی‌ام این بود وقتی شرایط فراهم نیست تا به کشورهای خارجی برویم در عوض می‌توانم در کشور خود نمایش‌های خارجی را ببینم اما متأسفانه گروه‌هایی می‌آیند که از یک نمایش متوسط ایرانی هم ضعیف‌تر است و فقط صرفاً بخاطر یک اسم ممکن است پذیرفته شده باشند که این امر خوشایند نیست.
زیکساری، با بیان اینکه نگاه‌ها سلیقه‌ای شده‌اند، گفت: متأسفانه انگار انتخاب نمایش‌ها سلیقه‌ای شده‌اند و بسیاری از دوستان که آثار قوی‌تری داشته‌اند در جشنواره منتخب نشدند و صرفاً بر هر یک اسم به این مرحله اجرا راه پیدا کرده‌اند.



منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
جشنواره بین المللی تئاتر فجر