راه‌اندازی دو اقامتگاه بوم‌گردی در محل فیلمبرداری "مختارنامه"


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از بهره برداری دو اقامتگاه بوم گردی در روستای طرود خبر داد.

به گزارش ایسنا، «حمیدرضا حسنی» بیان کرد: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و فراهم کردن امکان اقامت گردشگران و مسافران نوروزی، دو اقامتگاه بومی در روستای هدف گردشگری طرود شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید. با توجه به قابلیت بالای جذب گردشگر در طرود، برای فراهم کردن زمینه اقامت مسافران و گردشگران در این روستا، مجوز اقامتگاه بوم گردی صادر شد.

او با بیان اینکه گردشگران از اقامت در خانه‌های روستایی ساخته شده بر اساس معماری و مصالح بومی استقبال می‌کنند، افزود: اقامت گردشگران، پذیرایی، فروش سوغات و صنایع دستی نقش مهمی در توسعه اقتصاد روستاها دارد.

روستای هدف گردشگری طرود از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهرود است که در 120 کیلومتری جنوب شهرستان و در حاشیه کویر بزرگ مرکزی ایران قرار دارد. جمعیت ساکن در این روستا حدود چهار هزار و 500 نفر است و به نسبت مساحت بیش از 20 هزار کیلومترمربعی، دارای پراکندگی جمعیتی زیادی است. پیشه مردم این منطقه دامداری از جمله پرورش شتر و گوسفند و کشاورزی و پرورش خرما است.

هنر قالیبافی از حدود 40 سال پیش در این منطقه رونق یافته است. زنان و دختران طرودی از جمله زبردست ترین بافندگان قالی در منطقه هستند. روستای طرود در مسیر راه ارتباطی شاهرود به اصفهان قرار دارد و با وجود رمل‌های زیبا و نخلستان‌های مصفا و نیز بقعه متبرکه پیر مردان بر فراز کوهی بلند و زیبایی کویر با آسمان پر ستاره، قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارد. این روستا محل لوکیشن فیلم مختارنامه به کارگردانی «داود میر‌باقری» بوده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟