انتشار آلبومی با ترانه‌های «محمدعلی بهمنی»


انتشار آلبومی با ترانه‌های «محمدعلی بهمنی»موسیقی ما/ «طهران» نام قطعه ای است از این آلبوم با صدای «امیرحسین سمیعی» خواننده ارکستر سمفونیک که این بار در ژانر و سبکی متفاوت ظاهر شده است؛ ترانه ای از «احمد امیرخلیلی» و آهنگسازی امیرحسین سمیعی. «آرمان مهربان» نیز تنظیم آن را بر عهده داشته است. «امیرحسین سمیعی» خواننده ارکستر سمفونیک که تا به امروز سابقه ی همکاری با چندین ارکستر از جمله ارکستر گات، ارکستر صدا و سیما، ارکستر آکادمیک و همچنین چهره های سرشناس ترانه و موسیقی را در کارنامه ی هنری خود دارد به «موسیقی ما» گفت: « آلبوم جدید من «یه شب قد 50 سال» نام دارد که احتمال دارد این آلبوم آخرین آلبوم پاپ من طی 3 الی 4 سال آتی باشد. پس از انتشار آن مجددا" باز هم به عرصه موسیقی سینما و فیلم باز می گردم. من یک خواننده ارکستر سمفونیک هستم و ترجیح می دهم که در موسیقی همیشه در این نقش باشم چرا که من از اجرای قطعات کلاسیک، باروک و رمانتیک لذت می برم تا اینکه بخواهم خواننده پاپی باشم که با ادوات مختلف به روی صحنه می آید. از سوی دیگر دوست دارم که به عنوان یک خواننده پاپ نیز فعالیت کنم به شرطی که خودم و موسیقی را زیر سوال نبرم.»
این خواننده و آهنگساز کشورمان در ادامه نیز سخنانش را در رابطه با عوامل این آلبوم این گونه ادامه داد که: «این آلبوم 9 قطعه دارد که از سال 1387 استارت تولید آن را با نظر و ایده «مجید سراج»، «استاد محمد علی بهمنی» و دیگر دوستانم زده شد و تمامی مجوزهای لازم را برای انتشار آن دریافت کرده ایم و امید است که آلبوم اردیبهشت ماه سال آینده منتشر شود. این آلبوم اعتقاد به عمر بازگشت دارد. بدین معنا که من اعتقاد دارم موسیقی پاپ ما باید به موسیقی دهه 50 بازگردد. ترانه سرایان این آلبوم «استاد محمد علی بهمنی»، «سامی سلیمی»، «نیلوفر بختیاری» و «احمد امیرخلیلی» هستند که ترانه های بیشتر قطعات سروده های دوست خوبم «احمد امیر خلیلی» است.»
سمیعی درباره آهنگسازان آلبوم هم گفت:«آهنگسازی تمامی قطعات جز یک قطعه بر عهده خودم بوده است و آن یک قطعه را «مجید سراج» آهنگسازی و تنظیم کرده است. «آرمان مهربان» نیز دیگر تنظیم کننده این آلبوم است که تنظیم 3 قطعه ای را بر عهده داشته که معتقد بودم در حوزه ی تخصصی من نبودند و الباقی نیز تنظیم هایی در فضای ارکسترال پاپ دارند که همگی از کارهای خودم هستند.
نوازندگان سرشناسی و زیادی نیز در این آلبوم با ما همکاری داشته اند که تعداد آنان بسیار زیاد است و من در اینجا تنها به نام برخی از آنان اشاره می کنم. مرحوم «خورشیدفر»، «بردیا کیارس»، «میثم مروستی»، «باربد بیات»، «بابک ریاحی پور»، «ایمان جعفری پویان» و... از جمله نوازندگان سرشناس کشورمان هستند که در این آلبوم حضور دارند. نکته قابل توجه دیگری که در مورد این آلبوم نیز می توانم بگویم نیز این است که قطعه ای به نام «وطن» را برای اجرا در ارکستر سمفونیک تنظیم کرده ام که این قطعه با همان شکل و اجرای ارکسترالی در داخل آلبوم قرار گرفته است.
«محمد علی بهمنی»: آلبوم «یه شب قد 50 سال» از زاویه ی دید هنری یک کار بسیار با ارزش است
«محمد علی بهمنی» شاعر و ترانه سرای سرشناس کشورمان نیز که از جمله ترانه سرایان این آلبوم نیز هست در رابطه با این آلبوم و همکاری اش با «امیرحسین سمیعی» گفت: « «امیرحسین سمیعی» از دوستان نزدیک من است و به نوعی جان من است. وی در کنار هنرش، صدای خوب و قوی اش، موسیقی بسیار خوبی را نیز دنبال می کند و از هر لحاظ یک هنرمند خوب به شمار می آید. آلبوم «یه شب قد 50 سال» از زاویه دید من بلکه از زاویه دید هنری یک کار بسیار با ارزش است و اینکه جامعه تقریبا" مجاب شده ما بر روی کارهای ضعیف نتواند آن را درک کند، مسئله ی دیگری است اما مطمئنا" این آلبوم مخاطبان خود را خواهد داشت؛ مخاطبانی که بدون شک ارزش این کار را می دانند.»
او درباره ترانه ای که در این آلبوم دارد نیز گفت: « این قطعه که «از تو گفتن» نام دارد به شکل دیگری نیز در آلبوم «تنفس آزاد» قرار دارد که این بار امیرحسین عزیز با تنظیمی جدید و متفاوت و با اضافه کردن چندین ساز، آن را در داخل این آلبوم قرار داده است.»
«بهزاد عبدی»: «امیرحسین سمیعى» حق شعر را ادا می کند
«بهزاد عبدی» رهبر ارکستر سرشناس کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار «موسیقی ما» مبنی بر فعالیت های «امیرحسین سمیعی» در حوزه موسیقی این چنین گفت که:« «امیرحسین سمیعى»، هنرمندى پرتلاش است هم در زمینه آواز و هم در آهنگسازى که به حق ارکستر را مى شناسد و براى ارکستر خوب مى نویسد. شناخت خوب او از شعر سبب شده است تا تلفیق شعر و موسیقى در آثارش به خوبى رعایت شود و حق شعر ادا شود. او در آواز نیز این گونه به شعر نگاه دارد. نگاه دقیق او به اصول صحیح آهنگسازى آکادمیک از ویژگی هاى این هنرمند است. «امیرحسین سمیعى» هنرمندى است که در زمینه موسیفى فیلم هم درخشان ظاهر مى شود. او هم ابزار موسیقى الکترونیک را مى شناسد و از آن بهره مى برد و هم از موسیقى آکوستیک براى بیان حس صحنه کمک مى گیرد. از آن دسته آهنگسازانى نیست که با فشار دادن دکمه ساز و درست کردن سر و صدا موسیقى فیلم تولید کند. در مجموع در خدمت فیلم ظاهر مى شود اما با دانش و آگاهى. «امیرحسین سمیعى» هنرمندى است که مسیر پیشرفت را به خوبى و با قدرت طى مى کند و به یقین جزو بهترین ها خواهد بود. هم اکنون نیز هنرمندى است شاخص و قابل اعتنا که آثارش گواه این ادعاست.»
«احمد امیرخلیلی»: تمام تلاشم را کردم تا فضا و کلام تکراری در ترانه ها نباشد
«احمد امیرخلیلی» ترانه سرای جوان کشورمان که چندی پیش ترانه ای از وی را در تک قالب تک آهنگی به نام «نفس» با صدای «حجت اشرف زاده» و آهنگسازی «بهروز صفاریان» شنیدیم نیز در این آلبوم ترانه سرای 6 ترانه است. او در رابطه با چگونگی همکاری اش با «امیرحسین سمیعی» و آلبوم «یه شب قد 50 سال» به «موسیقی ما» گفت: «فارغ از دوستی چند ساله من و «امیرحسین سمیعی» باید بگویم امیرحسین یک موزیسین کاربلد و یک خواننده بی نظیر است. ما در تمام مدتی که کنار هم بودیم در مورد قطعات بارها و بارها صحبت و مشورت کردیم و أتودهای متفاوتی را روی هر قطعه، هم برای کلام و هم برای موسیقی ساختیم و در نهایت یکی انتخاب شد. سعی کردیم فضاهای جدیدی در حوزه کلام و موسیقی برای همه نوع مخاطب موسیقی تهیه و سلایق مختلفی را در البوم امیرحسین دور هم جمع کنیم. از انجا که بیشتر تعداد اثار ساخته شده روی ترانه های من بود، تمام تلاشم را کردم تا فضا و کلام تکراری در ترانه ها نباشد.»


منبع: موسیقی ما


ویدیو مرتبط :
شعرخوانی استاد محمدعلی بهمنی