کتاب تاریخ دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی رونمایی شد


با حضور معاونان پژوهشی و اداری مالی وزیر علوم از شش پژوهشگر برتر و سه کارفرمای برگزیده همکار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، در این مراسم از دکتر مهران میرشمس، دانشیار دانشکده مهندسی هوا فضا، دکتر نصرت‌الله گرانپایه، دانشیار دانشکده مهندسی برق و دکتر محمدرضا پیغامی، دانشیار دانشکده ریاضی به عنوان پژوهشگر برتر در حوزه گرنت(پژوهانه) تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم دکتر کیوان کیانی، استادیار دانشکده مهندسی عمران به عنوان پژوهشگر برگزیده جهان معرفی شد.

همچنین دکتر مسعود مشهدی حسینعلی دانشیار دانشکده نقشه‌برداری به عنوان پژوهشگر برتر در حوزه طرح پژوهشی انتخاب شد.

در بخش پژوهشگران برتر حوزه انتشار علمی هم بار دیگر از دکتر کیوان کیانی، استادیار دانشکده مهندسی عمران تقدیر شد.

در بخش کارفرمایان برگزیده همکار دانشگاه خواجه نصیر‌الدین نیز از معاون پژوهشی سازمان هوافضا و معاون پژوهشی شرکت صنایع الکترونیک ایران تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین از کتاب تاریخ دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی با حضور همسر شهید سردار طهرانی مقدم و فارغ التحصیل دانشگاه خواجه نصیر رونمایی شد.

این کتاب که از سوی دکتر سید حجت‌الحق حسینی، مشاور علمی دفتر منطقه‌ای یونسکو، مشاور ارشد و عضو هیات علمی گروه اختر فیزیک و کیهان شناسی مرکز ستاره شناسی تهران و پژوهشگر کیهان شناسی سازمان فضایی ایران تالیف شده تاریخ فعالیت و شکل گیری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در فاصله سال های 1307 تا 1367 را ارائه می کند.

مولف کتاب تاریخ دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، هدف از تالیف این اثر پژوهشی را اثبات تاریخ 1307 به عنوان سال پایه گذاری این دانشگاه و همچنین بازنمایی بخشی از 60 سال آموزش عالی فنی و مهندسی ایران ذکر کرد.

این کتاب در پنج فصل شامل روشنگری در موضوع پژوهش، آموزش فنی و مهندسی در دوره قاجار، دوران پهلوی اول (1304 تا 1320)، دوران پهلوی دوم (1320 تا 1357) و دوران جمهوری اسلامی تالیف شده است.

هسته اولیه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با راه اندازی مدرسه عالی مخابرات در سال 1307 بنا گذاشته شد و در دوران بعد از انقلاب اسلامی با ادغام 13 موسسه و مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی، شکل گرفت که ابتدا در قالب مجتمع فنی مهندسی و سپس دانشکده فنی مهندسی و نهایتا دانشگاه صنعتی خواجه نصیر (1367) به فعالیت ادامه داد.

همچنین در حاشیه این مراسم ساختمان جدید دانشکده مهندسی کامپیوتر کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تیزر دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی