مذاکره روسیه و آمریکا درباره دستیابی به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس سوریه


معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو و واشنگتن برای فراهم‌سازی مقدمات پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از قطع مخاصمات در سوریه در حال مذاکره هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا و روسیه که ریاست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه را بر عهده دارند، روز دوشنبه درباره آتش‌بسی میان طرفین درگیر در سوریه و اجرایی شدن آن از شنبه آتی گفت‌وگو کردند. این توافق از سوی 17 عضو دیگر گروه بین‌المللی حمایت از سوریه هم تایید شد.

گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با نووستی تاکید کرد: ما پیشنهاد دادیم که شورای امنیت سازمان ملل متحد با تدوین بیانیه‌ مشترکی به شکل قطعنامه از توافق آتش‌بس سوریه اعلام حمایت کند و خواستار اجرای آن شود. ما در حال بحث بر سر این مساله با شرکای آمریکایی خود هستیم.

به گفته این مقام، رایزنی بر سر محتویات این قطعنامه در جریان است.

سوریه از سال 2011 درگیر جنگ داخلی خانمان‌سوزی است که براساس اعلام سازمان ملل بیش از 10 میلیون آواره بر جای گذاشته و تعداد تلفات آن از مرز 270 هزار تن گذشته است. دولت سوریه هم با گروه‌های مسلح مختلفی از جمله داعش و جبهه النصره مبارزه می‌کند. گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در دوازدهم فوریه نشستی را برگزار کرد که نتیجه آن بیانیه‌ای نهایی بود که خواستار ورود کمک‌های بشردوستانه به تمام مناطق محاصره شده سوریه شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫آمریکا در اندیشه بررسی قطعنامه 2231 در شورای امنیت‬‎