سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/ شیر مادر تامین‌کننده‌ تمام نیازهای تغذیه‌ای نوزادان است


کودک/ شیر مادر تامین‌کننده‌ تمام نیازهای تغذیه‌ای نوزادان استقدس آنلاین/ دکتر مریم زمانی‌پور ضمن بیان این مطلب گفت: هیچ ماده غذایی در طبیعت قادر نیست مانند شیر مادر تامین کننده نیازهای بدن نوازد باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ارزش غذایی شیر مادر، بررسی‌ها و تحقیقات گسترده‌ای در سراسر دنیا روی این معجزه خلقت انجام شده و می‌شود که این تحقیقات روز به روز ابعاد تازه‌ای از خواص این ماده را روشن می‌سازد.
این متخصص اطفال گفت: اهمیت خواص شیر مادر باعث شده که در گوشه و کنار جهان، برنامه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و سمینارهای متعددی برگزار شود که هدف آن‌ها بیان و آموزش فوائد بی‌شمار شیر مادر، تأکید بر تغذیه انحصاری با شیرمادر در شش ماه نخست تولد و ارائه راه‌کارهای مناسب برای حل مشکلات شایع مادران شیرده و هم‌چنین شیردهی در موارد خاص است.
دکتر زمانی‌پور بیان کرد: باید اطلاعات مناسب و جامع در این زمینه در اختیار مادران قرار گیرد و این اطلاعات و آموزش‌ها بهتر است از ابتدای بارداری به مادر ارائه شود.
وی افزود: پس از زایمان نیز باید کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز مشاوره شیردهی برای رفع مشکلات شیردهی، مادر را یاری کنند. گرچه برای ارائه گسترده‌تر این اطلاعات به مادران، رسانه‌ها و صدا و سیما می‌توانند تأثیر چشم‌گیری داشته باشند ولی توصیه می‌شود این آموزش‌ها به صورت چهره به چهره و عملی نیز به مادر ارائه شود.
دکتر زمانی‌پور در خصوص این کنفرانس علمی یک‌روزه اظهار کرد: این کنفرانس یک روزه نیز با اهداف ذکر شده با همکاری مرکز تحقیقات نوزادان و حضور اساتید پیش‌کسوت نوزادان و هم‌چنین متخصصان نوزادان بیمارستان رضوی در این مرکز برگزار شد.
گفتنی است؛ این کنفرانس دارای سه امتیاز بازآموزی بود و بیش از 50 نفر در این کنفرانس شرکت کردند و طی این کنفرانس موضوعاتی چون اهمیت تغذیه با شیر مادر و فیزیولوژی شیردهی، شیوه صحیح شیردهی، روش‌های دوشیدن شیر، روش‌های نگهداری و ذخیره شیر، (KMC) مراقبت مادرانه آغوشی، امتناع شیرخوار از گرفتن پستان و علل گریه شیرخوار، داروهای شیردهی، ایجاد اعتماد به نفس در مادر، تغذیه تکمیلی، روش‌های افزایش شیر مادر، بیماری‌های مادر و شیردهی و بیماری‌های شیرخوار در ارتباط با شیر مادر توسط هشت نفر از متخصصان و فوق تخصص‌های نوزادان به بحث و بررسی گذاشته شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: قدس آنلاین


ویدیو مرتبط :
شیر مادر و اهمیت آن در نوزادان