ترویج معارف قرآنی نباید محدود به زمان و مکانی خاص باشد


یک عضو مجلس خبرگان گفت که ترویج قرآن و معارف و آموزه‌های قرآنی را نباید محدود و محصور به یک زمان یا مکان خاص دانست.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در دیدار با اعضای شورای‌عالی قرآن در استان فارس گفت: ترویج معارف قرآنی و بحث تلاوت و ترتیل و سایر برنامه‌ها نباید تنها منحصر به ماه مبارک رمضان باشد.

وی تاکید کرد: می‌توان با الگوبرداری از اقدامات انجام شده در سایر حرم‌های شریف مضاجع امامزادگان در کشور، اقدامات شاخصی در حرم سوم اهل بیت(ع) در موضوع مسائل قرآنی انجام داد.

دستغیب با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده با شورای‌عالی قرآن برای افزایش کیفیت برنامه‌های قرآنی و دارالقرآن حرم مطهر شاهچراغ(ع)، افزود: تردیدی نیست که مکانی مانند آستان مقدس حضرت احمدابن موسی(ع) و برادران بزرگوار ایشان به تعبیر مقام معظم رهبری باید کانون توجه باشد و این امر زمانی محقق می‌شود که کلام وحی و ندای قرآن از آنجا به بهترین وجه منعکس شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: این کلام نورانی(قرآن) خود به‌خود جلب توجه کرده و قلوب را جذب می‌کند و هیچ روش دیگری به اندازه ترویج قرآن این مهم را محقق نمی‌کند.

وی اضافه کرد: آماده شدن دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌تواند مکمل و متمم این مهم باشد و شورای‌عالی قرآنی که تحت عنایت مقام معظم رهبری قرار دارد، قادر است مقوم فعالیت‌های قرآنی حرم احمدابن موسی(ع) باشد که آن نیز مورد نظارت ویژه حضرت آقا است.

دستغیب متذکر شد: محافل قرآنی حرم باید به‌صورت عام و با حضور اقشار مختلف مردم باشد و هماهنگی لازم با صداوسیما انجام شود تا مانند مشهد و قم برنامه‌های حرم مطهراحمدبن موسی(ع) در قالب برنامه‌های زنده و هم در اوقاتی مناسب، منعکس شود.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌های قرائت قرآن، شب‌ها انجام می‌شد و اگر روز هم بود بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شد و شهید دستغیب در شبستان چهل ‌ستون، جلسه قرائت قرآن را بانی بودند.

وی با تاکید بر این‌که «با همه بضاعت و امکانات موجود از تعمیق برنامه‌های قرآنی حمایت خواهیم کرد» لزوم توجه به نشر معارف قرآنی با محوریت سومین حرم، در شیراز را یادآور شد.

دستغیب با اشاره به عنایت خاص رهبر معظم انقلاب به حرم سوم اهل بیت(ع) و تاثیرگذاری برنامه‌های اجرا شده در این آستان مقدس، ضرورت توجه بیشتر به برنامه‌های قرآنی در حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ترویج حدیث پیامبر در کفر - ترویج فیلم کره ای در ایران