رونمائی از سند هویتی پدر علوم تربیتی ایران اسلامی


به مناسبت فرارسیدن هفته ثبت احوال از سند هویتی پروفسور شکوهی پدر علوم تربیتی ایران اسلامی در زادگاهش شهرستان خوسف با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش رونمائی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، علی پورحسین مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی، گفت: دکتر شکوهی یکی از مفاخر بلند آوازه دیار خراسان جنوبی است که باید بیش از پیش به جامعه شناسانده شود.

گفتنی است؛ در این مراسم دکتر فرشید شکوهی فرزند پروفسور شکوهی نیز به نمایندگی از خانواده شکوهی در مراسم رونمائی شرکت نمود.

آموزش ابتدایی سنگ بنای دستیابی به آموزش‌وپرورش موفق است

مهدی نویدادهم دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش نیز در سخنانی گفت: آموزش ابتدایی سنگ بنای دستیابی به آموزش‌ و پرورش موفق و اثربخش است.

وی با اشاره به ریاست دکتر شکوهی شورای عالی آموزش و پرورش به مدت دو سال اظهارکرد: صورت‌جلسات این شورا نشان می‌دهد که بسیاری از تصمیمات مهم در مورد آموزش‌وپرورش در این شورا گرفته شده است. دکتر شکوهی باور جدی به معلمان و آموزش‌وپرورش داشتند و ما امروز به این نوع باور‌ها و اعتقادات نیاز داریم.

وی ادامه داد: باور جدی به نقش تربیت‌معلم از دیگر باورهای شکوهی بود که ایشان معتقد بود که امروز جامعه ما بیشتر از هر چیز دیگری به تربیت اخلاقی نیاز دارد.

نویدادهم تصریح کرد: سیستمی که در حال حاضر در آموزش‌وپرورش داریم مولد عصر مدرنیته بوده که متناسب با تحولات ارتقا پیدا نکرده و نیازهای ما را پاسخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اخلاقی در جامعه امروزی اگر قرار است این آسیب‌ها برطرف شود باید از آموزش‌وپرورش شروع شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهارکرد: آموزش ابتدایی سنگ بنای دستیابی به آموزش‌ وپرورش موفق و اثربخش است که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تاکید جدی بر اولویت بخشی به آموزش ابتدایی شده است.

نوید ادهم تاکید کرد: برای رسیدن به جایگاه اصلی آموزش ابتدایی دو دسته عامل تأثیرگذار هستند که بخشی از این عوامل بیرونی است که باید در محیط بیرونی انجام شود.

وی ادامه داد: در کل نظام خطای استراتژیکی انجام‌شده و آن هم کوچک انگاری آموزش‌وپرورش بوده که باید نقش این مجموعه در توسعه کشور دیده شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برنامه ششم فرصت مناسبی است که بتوانیم برای ارتقا دوره ابتدایی چاره‌اندیشی کنیم، گفت: در این راستا طرح‌ها و برنامه‌هایی ارائه‌شده که در صورت تصویب آن چنان که باید و شاید به این دوره توجه شود.

نوید ادهم تاکید کرد: اگر عوامل بیرونی به جایگاه و اهمیت دوره ابتدای تاکید کنند اما خود دوره پتانسیل و توانمندی لازم را نداشته باشد به نتیجه نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: ارتقا جایگاه دوره ابتدایی بر اساس مفاهیم سند بنیادی به توانمندی معلمان این دوره برمی‌گردد.

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه امروز ما به خودباوری در معلمان و مربیان فعال در این دوره نیاز داریم، خاطر نشان کرد: اگر قرار است آموزش‌وپرورش در فرایند توسعه کشور نقش‌آفرینی کند باید بازی توسعه را از دبستان و پیش‌دبستان شروع کنیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مدیریت رفتار سازمانی : (رشته مدیریت ) مدیریت اسلامی (رشته علوم تربیتی ) مدیریت ت