حمایت امارات از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به یمن/تماس تلفنی منصور هادی با ولیعهد عربستان


رئیس جمهور مستعفی یمن تماس تلفنی را با جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور برقرار ساخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در تماسی با محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی و جانشین ولیعهد این کشور و معاون دوم نخست‌وزیر درخصوص تحولات اوضاع یمن گفتگو کرد.

از سوی دیگر، انور بن قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه با اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن دیدار کرد. در این دیدار، تحولات مذاکرات اخیر فرستاده سازمان ملل در مسقط و رایزنی‌های وی در ریاض و گام‌هایی که برای گفتگوی یمنی – یمنی در سوئیس انجام می‌دهد، مورد بررسی قرار گرفت.

همزمان، انور بن قرقاش عنوان داشت که امارات از موافقت دولت (مستعفی) یمن و دیگر طرف‌های یمنی جهت اجرای قطعنامه 2216 استقبال می‌کند.

وی عنوان داشت: این امر نشانگر این است که روند سیاسی پخته به نظر می‌رسد.

قرقاش با بیان این که کشورش خواهان مذاکرات میان طرف‌های یمنی برای ایجاد چارچوب سیاسی مبتنی بر طرح شورای همکاری خلیج فارس و خروجی‌های گفتگوی یمن است، بر حمایت امارات از تلاش‌های اسماعیل ولد شیخ احمد و پشتیبانی از وی برای راه حل سیاسی تاکید کرد.

گفته می‌شود که امارات از خالد بحاح، نخست‌وزیر یمن و معاون رئیس جمهور مستعفی که با عبد ربه منصور هادی دچار اختلافات شدیدی شده است، حمایت می‌کند. این در حالی است که عبد ربه منصور هادی از حمایت عربستان سعودی برخوردار است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
استقبال مشروط یمن از مذاکرات سازمان ملل