دبیر: درمقابل بی‌انضباطی‌ مالی سکوت نمی‌کنم


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: آیا هنگامی که بی‌انضباطی مالی صورت گرفته است بنده باید سکوت کنم؟

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا دبیر در تذکرات پیش از دستور دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر و در پاسخ به انتقادات اعضا در خصوص نشست خبری روز گذشته اظهار کرد: تختی به دلیل اینکه مردمی بود تختی شد و سرش را پایین نیاورد و از حق دفاع کرد.

وی گفت: وقتی بی‌انضباطی مالی است آیا بنده باید سکوت کنم؟ اعضای شورا اگر بخواهند من دیگر رئیس نباشم از این تصمیم استقبال می‌کنم، شاید به عنوان یک عضو بهتر بتوانم حسابرسی ها را پیگیری کنم چون بنده تازه فهمیدم در شهرداری تهران چه خبر است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه از اعضا سوال کرد آیا بنده کار بدی کرده‌ام که مباحث مالی را به صورت روان عنوان می‌کنم تا همه همکاران در جریان جزییات اتفاقات باشند؟

دبیر خاطرنشان کرد: خدا از من نگذرد اگر بخواهم شخصی رفتار کنم ولی طیف رسانه‌های شهرداری دارند این موضوعات را شخصی جلوه می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: هیچ کشتی‌گیری خود را با تختی قیاس نمی‌کند من هم قصد قیاس را ندارم. من بچه جنوب شهر هستم و لوطی‌گری را بلدم؛ تهمت شخصی به کسی نمی‌زنم و به هزار و یک دلیل تخلفات تپه‌های عباس‌آباد را ثابت می‌کنم.

وی با بیان اینکه 95 درصد از موضوعات شهری بعد مالی هم دارند و باید در کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری شوند؛ یادآور شد:‌ بنده حسابرسی‌ها را با قوت ادامه می‌دهم و بلد نیستم تهمت شخصی به کسی بزنم.

دبیر خاطر نشان کرد: هنگامی که در مجلس شورای اسلامی وزیر را استیضاح می‌کنند آیا آن وزیر ضدانقلاب است؟ آیا از سرمایه‌های کشور محسوب نمی‌شود؟ هنگامی که استیضاح صورت گرفته حتماً تصمیم مدیریتی غلطی انجام شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: شهرداری وسط سال تصمیم می گیرد مجتمع بهاران را بسازد. حرف من این است که این کار باید با مجوز شورا انجام شود. آیا حرف بدی می زنم؟

وی گفت: براساس قانون می‌گوید معاون‌های شهرداری حق ندارند با اعضای شورا مکاتبه کنند و ما هر سوالی داریم باید از شخص شهردار بپرسیم من هم بر اساس قانون گفتم شخص شهردار باید پاسخگو باشد.

در میان سخنان رییس کمیسیون برنامه و بودجه تقی پور یکی دیگر از اعضای شورا گفت: در جایی اسم من را آورده‌اند اما برای اینکه بحث جمع شود سکوت کردم. ولی حسابرسی یک موضوع تخصصی است و تبلیغاتی نیست.

هادی ساعی نیز از رفتار اعضا با علیرضا دبیر انتقاد کرد و گفت: چهار نفر علیه ایشان حرف زده اند و از وی انتقاد کرده اند. شما به آقای دبیر یک دقیقه وقت داده‌اید و حرفش را هم در همان یک دقیقه قطع می‌کنید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خانم جوادی پور دبیر ششم دبیر دسا، سالم بمانیم علوم ششم