آموزش پوليش حرفه‌اي بدنه خودرو


  X     

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.15 - 17:25

آموزش پوليش حرفه‌اي بدنه خودرو

پدال/ نگهداري خودرو امر بسيار مهمي هست، زيرا خودرو شما درواقع سرمايه شما هست و عدم رسيدگي به خودرو مي‌تواند خسارت زيادي به اين سرمايه وارد کند. يکي از راه‌هايي که باعث مي‌شود خودرو شما نو به نظر برسد درخشندگي رنگ بدنه آن هست. اگر رنگ خودرو شما کدر شده و يا روي آن خطوط ريز بسياري وجود دارد نگران نباشيد، کافي‌‌ست خودرو خود را پوليش کنيد. بسياري از شما تا حدودي با عمل پوليش آشنا هستيد، اما ممکن است براي انجام پوليش حرفه‌اي و بدون نقص مهارت لازم را نداشته باشيد. به همين دليل ما تصميم گرفتيم در اين مقاله، آموزش انجام يک پوليش حرفه‌اي را براي شما عزيزان قرار دهيم.
توجه داشته باشيد که براي جلوگيري از آسيب دائمي به رنگ خودرو، انجام اين روش را به يک‌بار در سال محدود کنيد و از واکس بدنه هم، فقط هر چند ماه يکبار استفاده کنيد.
گام اول: ابتدا با دقت و البته با دست شروع به شستشوي اتومبيل خود در يک محيط سر پوشيده کنيد. خودرو را به طور کامل شستشو دهيد اما آن را خشک نکنيد.
آموزش پوليش حرفه‌اي بدنه خودرو
نکته تکنيکي: عمل ويلينگ “پوليش با دستگاه” يک فرايند کثيف است، بدين معني که ماده پوليش به چيزهايي که در اطراف شما قرار دارند مي‌پاشد، پس بنابراين هرآن چه در اطرافتان هست (مانند اتومبيل هاي ديگر و ديوارهاي اطراف) و چيز‌هايي که نمي‌خواهيد کثيف شوند را پوشانيده يا از اطراف کار دور کنيد. اگر ماشين شما رنگ تيره‌اي دارد از پد نرم‌تر و ترکيبات صيقلي‌تر استفاده کنيد، زيرا رنگ‌هاي تيره حساس‌تر هستند.
گام دوم: محل تميز شده، پد را بر روي دستگاه پوليش قرار داده و بدنه را به واکس پوليش آغشته کنيد، سپس دستگاه پوليش را روشن و سرعت آن را بر روي متوسط تنظيم کنيد. مناطق مورد نظر را با حرکت چرخي و با استفاده از يک سرعت متوسط گسترش دهيد. نکته مهم اين است که پد در حال چرخش را موازي با سطح خودرو نگاه داريد تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشي بر روي بدنه جلوگيري کنيد. در تمام سطح به صورت مداوم به جلو و عقب اعمال فشار کنيد. هنگامي که ناحيه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس کمي گرم احساس کرديد، اين زماني هست که خش‌ها شروع به ناپديد شدن مي‌کنند. هنگامي که آب بدنه پرتاب و يا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش مشاهده کرديد کار پوليش آن قسمت به پايان رسيده و به سراغ قسمت بعدي برويد.
نکته تکنيکي: منطقه را مرطوب نگه داريد و از پوليش براي هر قسمت فقط به اندازه‌اي که لازم هست، استفاده کنيد.
گام سوم: در صورت لزوم براي جلوگيري از اشباع شدن پد به واکس پوليش، کار را متوقف کنيد و پد فوم را با يک شلنگ آبکشي کنيد.
نکته تکنيکي: لبه بيروني پد حرکت سريع‌تري دارد و اصطکاک بيش‌تري نسبت به مرکز آن توليد مي‌کند، اين قسمت معمولا حامل پوليش کمتري هست. بنابراين به خصوص در قسمت‌هاي پيچيده، مانند دستگيره‌ها، آينه‌ها، گوشه‌ها، و خطوط سپر مي توان تنها از لبه بيروني پد استفاده کرد، البته با مراقبت بيشتر.
گام چهارم: وقتي کارتان تمام شد، تمامي قسمت‌ها از جمله درب‌ها، بدنه و کاپوت ماشين را دوباره به دقت با دست شستشو دهيد و اينبار پس از شستشو بدنه را به طور کامل خشک کنيد.
گام پنجم: استفاده از يک لايه واکس بر روي رنگ به عمل پوليش کمک خواهد کرد و عيوب سطحي باقي مانده را پوشش مي‌دهد. بر روي يک پد فوم نرم ترکيبي از واکس خميري و پوليش نهايي به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نماييد. با سرعت متوسط و باحرکت به عقب و جلو و اعمال فشار کم اما ثابت شروع به گسترش واکس بر روي خودرو کنيد. اين کار را تا زماني که سطح کاملا خشک و تميز شود ادامه دهيد.
گام ششم: پس از خشک شدن واکس، بدنه و مناطق ديگر ماشين (پنجره‌ها، چراغ‌ها، و غيره) را از واکس و پوليش پاک کنيد و توجه کنيد که اين کار را با يک پارچه پنبه‌اي نرم انجام دهيد. سپس جهت بازرسي نهايي ماشين را به زير نور خورشيد ببريد. از درخشش رنگ بدنه لذت ببريد.
پوليش حرفه‌اي خودرو

نظر شما


ویدیو مرتبط :
آموزش طراحی صنعتی بدنه خودرو با اتودسک آلیاس 2012