انتخابات به تاخیر افتاده پارلمانی افغانستان اکتبر برگزار می‌شود


یکی از مقام‌های ارشد انتخاباتی افغانستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، پس از ناکامی در اجرای انتخابات پارلمانی جدید براساس ضرب‌الاجل ژوئن 2015 که به دلیل تنش‌های سیاسی رخ داد، قرار است در اکتبر 2016 انتخابات پارلمانی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دوره پنج ساله پارلمانی افغانستان در ژوئن سال گذشته میلادی پایان یافت اما انتخاباتی برگزار نشد چون نگرانی‌های امنیتی و عدم توافق بر سر چگونگی برگزاری انتخاباتی عادلانه وجود داشت.

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان سال گذشته میلادی طی حکمی دوره فعالیت پارلمان را تا زمان برگزاری انتخابات جدید تمدید کرد؛ تصمیم که با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شد.

احمد یوسف نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت، این انتخابات قرار است در تاریخ 15 اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود. اگر دولت به تامین هزینه‌ها برای ایجاد امنیت و بودجه لازم برای کاندیداها مبادرت ورزد، این انتخابات در زمان مشخص برگزار می‌شود.

اهداکنندگان بین‌المللی سال گذشته میلادی تصمیم گرفتند تا پروژه چندین میلیون دلاری را برای تامین هزینه‌های نهادهای انتخاباتی کم کنند چرا که برگزاری انتخابات به تاخیر افتاد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شمارش آرای انتخابات پارلمانی در تونس