سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محجوب: خانه کارگر از هیچ دولتی حمایت کورکورانه نمی‌کند


محجوب: خانه کارگر از هیچ دولتی حمایت کورکورانه نمی‌کندتسنیم/ دبیرکل خانه کارگر گفت: خانه کارگر از هیچ دولتی حمایت کورکورانه نمی‌کند اما به طور کلی کوشش‌های اقتصادی قابل قبولی انجام شده است.

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی در یک پیام ویدیویی به همایش «جنبش کارگری در ایران و جهان» اظهار داشت: موضوع کارگر موضوع کهنه‌ای است و نخستین جنبش کارگری به ماه مه 1866 برمی‌گردد که خواهان کاهش ساعت کار کارگران به 8 ساعت در شبانه روز بود.

وی افزود: پس از تاسیس سازمان بین‌المللی کار در سال 1917 اساس نخستین مقاوله این سازمان 8 ساعت کار در شبانه‌روز بود که نتیجه جنبش اولین کارگران که قیام کارگران معدنچی در شیکاگو بود، است.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه مسائل معیشتی و امنیت شغلی مهم‌ترین موضوع و تقاضای کارگران است، تصریح کرد: خانه کارگر از هیچ دولتی حمایت کورکورانه نمی‌کند اما به طور کلی کوشش‌های اقتصادی قابل قبولی انجام شده و از فعالیت‌های ارکان دولتی به ویژه وزرات تعاون تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به حمایت رئیس جمهور از راهپیمایی سال گذشته کارگران گفت: این حرکت نشان از تلاش دولت برای باز شدن فضا برای کارگران و اقشار متوسط و ضعیف جامعه دارد که امیدواریم مستمر باشد در واقع آزادی باید در خدمت و برای کارگران و دانشجویان باشد.

محجوب با اشاره به ضرورت دفاع و حمایت‌ از انجمن‌های کارگری خاطرنشان کرد: از جنبش‌های دانشجویی تقاضا داریم که آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند تا آگاهانه بتوانند از حقوق کارگران دفاع کنند.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
آموزش بیرون کردن کارگر از خانه ی کارگر