سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بومی‌سازی تعمیرات گرم کوره شیشه سازی در کشور


بومی‌سازی تعمیرات گرم کوره شیشه سازی در کشورخبرگزاری صدا و سیما/ نخستین بار تعمیرات گرم کوره شیشه سازی درکشور بومی سازی شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان شرکت شیشه مینا نخستین بار در کشور با همکاری یک شرکت خارجی ضمن انتقال دانش فنی موفق به اجرای عملیات بازسازی کوره ذوب به روش تعمیرات گرم شد .

مجید ضیایی مدیرعامل این شرکت گفت: این در حالیست که نخستین بار در کشور توانستیم با همکاری متخصصان خارجی تعمیر گرم کوره را در کشور عملیاتی کنیم. در این روش بدون توقف تولید، تعمیرات اساسی در یک بازه 17 روزه در دمای 1450درجه سانتیگراد انجام شد و حدود 40 میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی شد.

وی افزود: به ‌طور متوسط کوره‌های ذوب هر 7 تا 8 سال باید تعمیرات اساسی شود که روش معمول برای این کار این است که کوره خاموش می‌شود.

ضیایی گفت:‌ در این روش قسمت هایی که نیازمند تعمیر است تخریب شده و مجددا بازسازی می‌شود که این سیکل 100 تا 120 روز زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: روش سرد علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالا باعث می‌شود تولید نیز از دست برود و زیان مضاعفی را در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شیشه مینا با بیان این‌که یکی از اهداف ما در همکاری با کارشناسان پرتغالی انتقال دانش روش تعمیر گرم بود، افزود: در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز متخصصان ایرانی می‌توانند تعمیر گرم انواع کوره حتی برای سایر صنایع را بدون نیاز به کارشناسان خارجی‌ها انجام داده و از خروج مقادیر متنابهی ارز بابت این خدمات تخصصی جلوگیری کنند و شرکت ما آمادگی ان را دارد تا تجربیات خود را در اختیار سایر شرکت های این صنعت و سایر صنایع مشابه قرار دهد.

شرکت شیشه مینا سالانه 36 هزار تن تولید دارد و حدود 20درصد از بازار را در اختیار دارد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
الکتروموتور کوره های پیش گرم فولاد مبارکه بومی سازی شد