سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار هرمزگان: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند همكاری همه اركان نظام و مردم است


به گزارش ایرنا، جاسم جادری عصردوشنبه در اولین نشست شورای اداری هرمزگان با بیان اینكه اقتصاد مقاومتی با حرف وشعار تحقق پیدا نمی كند، افزود: درهمین راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاشتند و همه باید تلاش كنیم تا بتوانیم به طور واقعی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی كنیم.
وی یاد آورشد: ستاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی در كشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشكیل و مقرر شده در استانها نیز ریاست این ستاد به استانداران واگذار شود واز سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی دوره‌ای دو روزه برای اجرای امور ستاد اقتصاد مقاومتی برای استانداران برگزار ‌شود.
وی ادامه داد: بعد ازانقلاب نخستین برنامه توسعه كشور درسال 68 با اهدافی همانند بهبود اقتصادی واشتغال تدوین و اجرایی شد ، 97 درصد اهداف برنامه نخست توسعه تحقق پیدا كرد به نحوی كه در آن برنامه كشور بیشترین نرخ تولید ناخالص ملی را تجربه كرد.
جادری اضافه كرد: در سه برنامه نخست توسعه به اغلب اهداف رسیدیم ،‌ اما در برنامه چهارم كه از سال 84 تا 88 باید اجرایی می شد، آنگونه كه باید دستاوردهای آن راضی كننده نبود.
وی توضیح داد: برنامه ‌ریزی اقتصادی در تضاد با اقتصاد مقاومتی نیست و از سوی دیگردر برنامه ‌ریزی و مقاومت اقتصادی به دنبال توسعه اقتصادی و كاهش وابستگی‌ها هستیم و این دو امر با هم در مولفه‌ها و شاخصه‌ها به نوعی تلفیق هستند.
وی افزود: اگربه دنبال موفقیت هستیم باید با برنامه ‌ریزی اقتصادی در قالب برنامه ششم توسعه اقتصاد مقاومتی را دنبال كنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم و همانگونه كه در بحث دفاع و فرهنگ مقاوم بوده‌ایم باید در بحث اقتصادی نیز مقاومت كنیم.
6048 /1596

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرا