سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح احیای اراضی کشاورزی استان ایلام وارد فاز اجرایی شده است


به گزارش ایرنا، عبدالرضا بازدار عصر یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار ایلام از مراحل اجرایی طرح آبیاری تحت فشار 50 هزار هکتاری اراضی شهرستان دهلران افزود: از طرح احیای 57 هزار هکتاری استان ایلام، 50 هزار هکتار در دهلران است.
وی با اشاره به اجرای عملیات اجرایی در سطح 31 هزار هکتار از این اراضی در عین خوش و فکه گفت: اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای این به پیمان رفته است.
مدیر جهاد کشاورزی ایلام از اجرای طرح احیای 57 هزار هکتاری استان در قالب 14 پروژه خبر داد و تاکید کرد: 11 پروژه از این مقدار در شهرستان مرزی دهلران است که روند عملیات اجرایی پروژه های عین خوش و فکه با سرعت خوبی در حال اجراست.
بازدار از پیشرفت 25 درصد این طرح خبر داد و افزود: استفاده بهینه از منابع آبی، ساماندهی آبیاری نوین در اراضی و استفاده از این پروزه ها در قالب تعاونی های تولید از مهمترین اهداف طرح است.
وی گفت: پیش بینی می شود با بهره برداری از این 57 هزار هکتار علاوه بر ایجاد اشتغال برای 25 هزار نفر زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی استان تا 800 هزار تن نیز فراهم می شود.
فرماندار دهلران از اتمام عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در سطح 6 هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
امید علی سبزی گفت: اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در سطح 31 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در دولت تدبیر و امید آغاز شد و هم اکنون با سرعت در حال اجراست.
وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تسریع در انجام عمران این اراضی و سفر هیات دولت به استان ایلام و تصویب مراحل اجرایی این طرح افزود: برای عملیات اجرایی در سطح سه هزار و 500 هکتار از این اراضی، 370 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.
سبزی با اشاره به همت دولت و پیگیری های مدیریت ارشد استان برای تسریع در عملیات اجرایی احیای طرح 50 هزار هکتاری اراضی دهلران گفت: اراضی دشت عباس، عین خوش و فکه از محل انتقال آب سد کرخه در یک برنامه سه تا چهار ساله از کشت دیم خارج و به اراضی آبی تبدیل می شوند.
وی از اختصاص سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی عین خوش و دشت عباس خبر داد و تاکید کرد: 2 هزار و 200 میلیارد ریال از این اعتبار برای قرارداد با پیمانکاران و یک هزار میلیارد ریال نیز بطور مشترک با استان خوزستان برای خرید امکانات مورد نیاز هزینه می شود.
سبزی به شبکه های آبیاری و زهکشی پایین دست سد میمه و دشت عباس اشاره کرد و افزود: دولت در حوزه کشاورزی این شهرستان خوب واد عمل شده و سرمایه گذاری کرده که این امر در آینده منجر به افزایش سطح زیر کشت، تولید و اشتغال بیشتر در منطقه است.
وی با اشاره به فعال شدن پروژه های بخش کشاورزی این شهرستان در دولت تدبیر و امید یادآور شد: دولت ظرفیت های کشاورزی شهرستان را مورد توجه قرار داده و اینک شاهد تحول در این حوزه هستیم.
شهرستان مرزی دهلران با بیش از 100 هزار هکتار اراضی قابل کشت سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام را تولید می کند، تولید سالانه بیش از 90 هزار تن گندم، دهلران را با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی، بعنوان قطب کشاورزی استان ایلام مطرح کرده است.
استاندار ایلام، فرماندار و امام جمعه دهلران، رئیس کل دادگستری و مدیر کل جهاد کشاورزی استان ایلام عصر امروز از مراحل اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و انتقال آب از سد کرخه به اراضی دشت عباس، عین خوش و فکه بازدید کردند.
7175/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 94/استان ایلام