سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: تصور بانک مرکزی از طرح کارت اعتباری خرید کالا غلط بود


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی: تصور بانک مرکزی از طرح کارت اعتباری خرید کالا غلط بودتسنیم/ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اعلام اینکه اتاق فکری پشت طرح کارت اعتباری خرید کالا نبود، گفت: بانک مرکزی تصور می کرد که لوازم خانگی هم مانند خودرو است و به سرعت فروش می رود امّا این تصور اشتباه است.

محمد طحان پور با بیان اینکه تولیدکنندگان، بدون برنامه تولید کردند و تولیدات آنان در انبارها ذخیره شد گفت: قرار شد وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه تولیدکنندگان، کالاها را با ارائه تسهیلات به مردم بفروشند اما در این طرح، فروشندگان را مشارکت ندادند.

وی افزود: بانک مرکزی تصور می کرد که لوازم خانگی هم مانند خودرو است و به سرعت فروش می رود امّا این تصور اشتباه است.

رئیس اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی گفت: از ابتدا با نحوه اجرای طرح وام خرید کالای ایرانی مخالف بودیم زیرا باید در اجراء اتحادیه تهیه فروشندگان لوازم خانگی هم مشارکت داده می شد و همچنین در این طرح امکان نداشت پول به صورت مستقیم بدست تولیدکننده برسد.

طحان پور گفت: نفس این طرح خوب اما موقتی و در حد یک مسکن بود زیرا ریشه ای نبود و اتاق فکری پشت آن نبود .

وی افزود: با ما که در کف بازار هستیم در باره این طرح مکاتبه ای نشد.

رئیس اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی گفت:خودمان با 4 بانک رایزنی کردیم و طرحی را بررسی کردیم که همه بتوانند کالا بخرند و این طرح برای حمایت از تولید است.

طحان پور با اشاره به اینکه اقتصاد، آزاد است و توان رقابت باید باشد افزود: نباید دور کشور را حصار بکشیم و مردم را مجبور کنیم که فقط کالای خاصی بخرند زیرا مردم باید حق انتخاب داشته باشند.

وی گفت: اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی باید در طرح های این چنینی مشارکت داشته باشند و اگر ما را مشارکت ندهند این طرح ها موفق نمی شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
طرح خرید کالا با کارت اعتباری البته با شیوه جدید