سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آرمان نوشت: خیز مطهری برای تاثیرگذاری بیشتر


آرمان نوشت: خیز مطهری برای تاثیرگذاری بیشترآرمان/ متن پیش رو در آرمان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.


روزگاری می‌گفتند «پسر کو ندارد نشان از پدر، تو بیگانه خوانش مخوانش پسر!». او فرزند خلف پدرش است. اگر سهم الارث او از آن پدر، تنها شجاعتش باشد، عالمی را کفایت می‌کند. او جز راست نمی‌گوید و هر راستی را هم می‌گوید. حداقل تا امروز چنین بوده است. او قانون را فصل الخطاب می‌داند. نه واهمه‌ای دارد که با سخن حق، قدرتمندان را ناخرسند سازد و نه از اینکه با بیان حقیقت، از آرای او کاسته شود. برخی از آنان که برای نخستین حضور او در مجلس، نامش را در لیست اصولگرایان قرار دادند، بعد از آنکه دیدند او بسیاری از بداخلاقی‌ها را بلد نیست، دانستند و اعتراف کردند که اشتباهی بزرگ را مرتکب شدند. شاید بتوان ادعا کرد «علی مطهری» مردمی‌ترین نماینده پارلمان است. او تنها نماینده مجلس هشتم و نهم است که به جانش سوء قصد شد. او تنها نماینده مجالس هشتم و نهم است که در دوران وکالتش دو مرتبه علیه او اعلام جرم شده است. او تنها نماینده‌ای است که خواستار محاکمه رئیس دولتین نهم و دهم شد. او تنها نماینده‌ای است که در دفترش، تجهیزات استراق سمع کشف کرد. او تنها نماینده‌ای بود که برای نخستین بار طرح سوال از رئیس‌جمهور را کلید زد. علی مطهری، شاید برای «علی مطهری» شدن به نام پدرش احتیاج داشت اما برای «علی مطهری» ماندن، راهی را باید می‌رفت که تا امروز آمده است.
خیز برای نیابت و شاید ریاست!
انتخابات هفتم اسفند نشان داد که علی مطهری، راه را درست آمده است. او که با ۱۴۴۷۷۱۳ رای، دومین منتخب مردم تهران شد، امروز عزم جزم کرده تا به نیابت مجلس دهم دست یابد. علی مطهری، روز یکشنبه، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «این روزها بسیاری از مردم و خبرنگاران، از من می‌‌پرسند که آیا تصمیم نداری برای ریاست یا نایب‌رئیسی مجلس آینده در انتخابات هیات رئیسه آن شرکت کنی؟» مطهری در پاسخ نوشت: «برای آنکه یک پاسخ عمومی داده باشم، عرض می‌کنم که فعلا تصمیم دارم برای نایب‌رئیسی مجلس دهم کاندیدا شوم. امیدوارم آنچه برای خودم و کشور و انقلاب اسلامی خیر و صلاح است پیش بیاید.» حضور مطهری در لیست امید، مردم را به مجلس دهم امیدوار کرد تا شاید مجلس نهم برای همیشه به تاریخ بپیوندد. حضور علی مطهری در هیات رئیسه مجلس، این امید را افزون خواهد ساخت. اما وقتی او می‌گوید «فعلا»، می‌توان انتظار داشت که در مقام منتخب دوم مردم تهران، داعیه ریاست هم داشته باشد. اگر مطهری عزم ریاست کند، چالش دو گانه عارف و لاریجانی، سه گانه خواهد شد.‌گرچه اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تا طرح موضوع ریاست مجلس دهم را به بعد از پیروزی در دور دوم انتخابات موکول نمایند، اما علی مطهری با پست اینستاگرامی خود، بار دیگر موضوع ریاست و نیابت مجلس دهم را به پیش کشید. اگر نخواهیم زودتر از سیر حوادث حرکت کنیم و اگر نخواهیم از امروز خیال کنیم که مطهری، شاید برای ریاست مجلس هم نامزد شود، باید گفت که هیات رئیسه‌ای که عارف، لاریجانی و مطهری را در خود داشته باشد، مجلسی کم نظیر را در تاریخ کشور به نمایش خواهد گذاشت. مجلسی که نه وکیل الدوله باشد و نه افراطی‌. مجلسی که صلاح ملک و رفاه ملت، نصب العینش باشد.
ادعایی درباره آمران حمله به مطهری
اما روز شنبه نام علی مطهری، تنها به جهت خبر نامزدی اش در صدر خبرها نبود. وکیل مطهری که پیگیر پرونده حمله به او در شیراز است، مدعی شد که آمران به حمله، سمت‌های نظامی دارند. مصطفی ترک همدانی در این خصوص گفت: «من روز یکشنبه برای پیگیری این پرونده به شیراز سفر خواهم کرد. با توجه به مشخص شدن اسامی آمران حمله به علی مطهری، تحقیقات در این بخش در مرحله مقدماتی دارد و نمی‌توانم درباره جزئیات آن اطلاعات بیشتری بدهم اما تنها این موضوع کفایت می‌کند که چون آمران حمله به علی مطهری در شیراز دارای سمت‌های نظامی بودند، بخش دوم این پرونده در دادسرای نظامی فارس تشکیل شده است.» ترک همدانی ضمن اشاره به این موضوع که در پرونده‌ای که به دادسرای نظامی استان فارس ارجاع شده است، به اتهامات آمران حمله به موکلش رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: «در بازجویی‌هایی اولیه با اسناد و اظهارات متهمان اسامی آمران این حمله نیز مشخص شد.» وکیل علی مطهری، در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اعتراض وکلای متهمان پرونده مطهری اشاره کرد و گفت: «بخش دوم این پرونده همچنان در دادسرای نظامی شیراز در حال رسیدگی است و منتظر هستیم تحقیقات مقدماتی توسط ضابط دادگستری صورت بگیرد و پرونده بعد از تکمیل به شعبه بازپرسی ارجاع داده شود.» او اضافه کرد: «در بخش اول پرونده که برای متهمان حکم صادر شد، با وجود آرای خفیف دادگاه، ما به آنها بسنده کردیم و نسبت به رای صادره اعتراض نکردیم. با همه اینها وکلای متهمان این پرونده نسبت به همین رای خفیف هم اعتراض کرده‌اند.»

*کورش چهاردوری

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آرمان


ویدیو مرتبط :
دفاع از مظلوم آرمان ماست -شهید مطهری-