سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



سمفوني آبي فيروزه‌اي در طراحي خانه


زوميت/فقدان رنگ‌هاي متنوع، شايد يکي از معضلات امروز طراحي داخلي منازل بسياري از ما باشد. در واقع به نظر مي‌رسد ايرانيان مدت‌هاست در چرخه‌ي محدودي از رنگ‌ها گرفتار شده و به سراغ درخشش رنگ‌هاي ديگر نمي‌روند. شايد شما هم بدانيد هر رنگ در کنار زيبايي و چشم‌نواز بودن، اثرات درماني متعدد و شگفت‌انگيزي نيز دارد. اين بار همراه شما با سمفوني رنگ‌ها در طراحي داخلي آشنا خواهيم شد.

رنگي که در اين مطلب به سراغ آن رفته‌ايم، آبي فيروزه‌اي است. درخششي ناب که شما را به ياد امواج رقصان آب مي‌اندازد، به ياد آرامش، سکوت و حس سبکبال بودن. البته اين رنگ هم اکنون نيز بخشي از فضاي داخلي منازل بسياري است؛ اما شايد به شکلي گسترده‌تر مورد توجه قرار نگرفته باشد.

در مبحث روانشناسي، رنگ فيروزه‌اي نمادي از برقراري ارتباطي قوي بين احساسات قلبي و الفاظ است. همچنين نويد بخش زندگي شاد و فضاي دوستانه نيز بوده و در کل به عنوان رنگي التيام بخش شناخته مي‌شود. رنگي که کنترل احساسات را امکان پذير نموده و تعادل عواطف را برقرار نگاه دارد. در واقع اين رنگ همچون رولرکاستر عمل کرده و با بالا بردن يا کاستن از سرعت جريان عواطف و احساسات، تعادلي دروني را حفظ مي‌کند. از سوي ديگر بسته به اضافه شدن سايه‌هايي از رنگ‌هاي زرد و سبز، اين تأثيرات نيز قوت و ضعف مي‌يابند. به علاوه رنگ فيروزه‌اي در رفع تنش‌هاي حاصل از عوامل استرس‌زا نيز مفيد بوده و فضا را تا حد ممکن تلطيف مي‌کند.شايد به همين دليل است که استفاده از اين رنگ در طراحي داخلي منازل، ادارات و محيط‌هاي کاري تا حدي لازم بوده و ضمن آرام نگاه داشتن اتمسفر حاکم بر محيط، زمينه‌ساز ايجاد فضايي صميمي‌تر مي‌شود.

اما اگر از نقطه نظر يک طراح داخلي به اين طيف رنگي بنگريم، آبي فيروزه‌اي را رنگي شاداب، مدرن، جالب توجه و بسيار جذاب خواهيم يافت. اين رنگ همچنين ويژگي خاص ديگري نيز دارد که استفاده از آن را بيش از پيش جالب نموده است. در واقع اين رنگ داراي طيفي گسترده است که با سايه‌هاي روشن و تيره، جلوهايي متفاوت به خود مي‌گيرند.

استفاده از اين رنگ در طراحي فضاي داخلي محيط منزل و يا حتي محيط‌هاي کاري، حسي مملو از شادي، خشنودي و امتنان خاطر را به ارمغان آورده و اثري بي‌نظير و خاص دارد. همچنين اين رنگ در کنار رنگ‌هاي ديگري همچون سبز، زرد، سفيد، طلايي، صورتي و بنفش نيز جلوه‌اي تماشايي ايجاد خواهد کرد. اين رنگ به نوعي رنگي لوکس و سلطنتي بوده و شما را به ياد جواهري مي‌اندازد که نامش را وام دار آن است؛ بله، سنگ فيروزه‌ي خوش نقش و نگار.

البته استفاده از اين طيف رنگي در سطحي گسترده، مشکلاتي نيز به همراه خواهد داشت. پس بهتر است انتخابي مناسب داشته و تأثيرات آن را با استفاده از رنگ‌هاي ديگر تعديل نمود.

در ادامه همراه شما به تماشاي نمونه‌هاي متنوع استفاده از اين رنگ در طراحي داخلي منزل خواهيم نشست که اميدواريم براي شما نيز الهام بخش باشند.


ویدیو مرتبط :
خانه قدیمی یا خانه عشق گیلان/آیا این خانه رویایی است؟؟