سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امسال چراغ راهنمایی روی همه خوراكی ها روشن می شود


بهروز جنت روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: در زمان حاضر این چراغ راهنمایی روی 50 درصد محصولات خوراكی نصب شده است.
جنت در خصوص چراغ راهنمایی یاد شده گفت: این راهنما به خریداران محصولات خوراكی و غذایی كمك می كند تا به میزان كالری و مفید بودن خوراكی نظارت كنند؛ چراكه این نشانگرهای تغذیه ای در قالب برچسبی با رنگ های قرمز، زرد یا نارنجی و سبز ، میزان شكر، نمك، چربی و اسید چرب ترانس خوراكی را برای مردم مشخص می كنند.
به گفته وی، رنگ قرمز نشان دهنده آن است كه فرد باید در مصرف آن فرآورده یا خوراكی مراقبت كند، رنگ زرد یا نارنجی نشانه هشدار است و رنگ سبز هم یعنی اینكه، خوراكی مطلوب است و نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.
مدیركل نظارت و ارزیابی فرآورده ها خوراكی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: شركت ها، تمام تلاش خود را به كار بسته اند كه این برچسب ها را نصب كنند اما با توجه به شرایط خاص روند اقتصادی در شركت های تولیدی، برخی شركت ها هنوز از برچسب های قبلی محصولات غذایی استفاده می كنند و به همین علت برچسب های جدیدی تهیه كرده اند كه آنها را روی برچسب های قبلی نصب می كنند.
جنت تصریح كرد: برخی انجمن های غذایی روی برخی مفاهیم نشانگرهای تغذیه ای، اعتراض داشتند به این علت كه چراغ قرمز ما را مترادف ممنوعیت معنی كرده بودند در حالیكه این رنگ به مثابه یك راهنما برای مصرف كنندگان، عمل می كند.
وی خاطرنشان كرد: آگاهی حق مصرف كننده است؛ ممكن است یك ورزشكار به محصول غذایی پر كالری نیاز داشته باشد؛ اما فرد دیگری با تحرك كمتر محصول خوراكی با كالری كمتری را مصرف كند.
جنت ادامه داد: همچنین افراد میانسال باید نمك كمتری مصرف كنند اما ممكن است یك نفر با فعالیت و تعریق بیشتر در جنوب كشور نیاز به املاح بیشتری داشته باشد و در نتیجه می تواند محصولی حاوی نمك بیشتر را انتخاب كند.
وی یادآور شد: این برچسب ها موجب افزایش قیمت محصول نخواهد شد چون روی همان بسته بندی محصولات درج می شود.
اجتمام(4)**9185**1776

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چراغ های راهنمایی رقصان - نسل جدید چراغ های عابر