سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دادگاه عالی پرتغال حکم تحویل مامور پیشین سیا به ایتالیا را تایید کرد


دادگاه عالی پرتغال حکم تحویل مامور پیشین سیا به ایتالیا را تایید کردایرنا/ دادگاه قانون اساسی پرتغال روز سه شنبه با درخواست یک مامور پیشین سیا برای تجدیدنظر در حکم استردادش به ایتالیا برای تحمل 6 سال مجازات زندان به علت مشارکت در برنامه آدم ربایی دولت آمریکا، مخالفت کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس از لیسبون به نقل از یک مقام دادگاه قانون اساسی، قاضی این دادگاه حکم داد که بر اساس قانون اساسی پرتغال، هیچ علتی برای لغو حکم دادگاه عادی و دیوان عالی پرتغال درخصوص بازگرداندن «سارینا دو سوسا» به ایتالیا، وجود ندارد.
این مقام براساس احکام دیوان قانون اساسی پرتغال، به شرط ناشناس ماندن سخن می گفت. دوسوسا، یکی از 26 آمریکایی که به اتهام مشارکت در عملیات سال 2003 ربودن اسامه مصطفی حسن نصر در میلان به اتهام تروریستی، به صورت غیابی محکوم شد، در اکتبر سال گذشته در فرودگاه لیسبون براساس حکم قضایی اروپایی دستگیر شد.
هنوز مشخص نیست که مخالفت دادگاه با درخواست تجدیدنظر وی، نهایی باشد.
«مانوئل ماگالهائس ا سیلوا» وکیل پرتغالی دوسوسا نیز برای اظهارنظر درباره این حکم دادگاه در دسترس نبود.
اما وکیل ایتالیایی دوسوسا گفت: وی امیدوار بوده است که از رییس کشور ایتالیا، بخشش دریافت کند.
«سرجیو ماتارلا» رییس جمهوری ایتالیا به دیگر متهمان محکوم شده این پرونده، بخشودگی اعطا کرده است.
عملیات سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» معروف به برنامه غیرمعمول استرداد بخشی از راهبرد ضد تروریستی دولت آمریکا در پی حملات 11 سپتامبر 2011 بود که «باراک اوباما» رییس جمهوری کنونی آمریکا چند سال بعد به آن پایان داد.
یک دادگاه عادی لیسبون در ماه ژانویه حکم داده بود که دوسوسا باید به ایتالیا تحویل داده شود و دیوان عالی در اوایل ماه جاری (آوریل)، درخواست تجدیدنظر وی را درباره این تصمیم، رد کرد.
دوسوسا که متولد هند و دارای شهروندی آمریکایی و پرتغالی است، در راه دیدار با مادرش در هند، بازداشت شد.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
افشاگری مامور سیا درباره داعش