سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شیطنت عربستان علیه جزایر سه گانه ایران


وبلاگ > خبر وبلاگ - دکتر پیروز مجتهدزاده در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، به نقد سیاست خصمانه عربستان در قبال ایران و ادعای امارات متحده بر جزایز سه گانه ایرانی پرداخته است.

این استاد جغرافیای سیاسی در مطلب خود نوشته است:

«عربستان سعودی در نتیجه شکست‌های دیپلماتیک اخیر خود در رقابت با ایران متوسل به تحریکات و سخنان بی‌پایه‌ای چون ادعای حمایت از امارات در مقابل گرفتن جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به عنوان اراضی قانونی ایران شده است. چنین اظهارات تحریک‌آمیزی شبیه سخنان توهم‌آلود و محرك داوود اوغلو نخست‌وزیر تركیه است كه در اوج شكست‌های دیپلماتیك آنكارا گفت: جمهوری آذربایجان را علیه ایران تحریك می‌كند كه دست به اقدامات سرزمینی بزند. رویكردهایی شبیه یكدیگر که هردو مورد ناشی از شكست مفتضحانه‎ ریاض و آنكارا در دیپلماسی خارجی خود و حتی رقابت با ایران است».

عضو وبلاگ نخگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

«تهران با روان‌شناسی سیاسی این رفتارها و رویكردها كاملا آشناست و به خوبی می‌داند علت این مواضع منفی و تنش‌آلود چیست. در كتاب «حقانیت مالكیت و حاكمیت ایران بر جزایر سه‌گانه» كه این‌بار به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی منتشر شده بر اسناد جالب و جدیدتری در تایید حاكمیت ایران بر این جزایر تاكید ورزید‌ه‌ام به طوری که دو عامل اصلی حقانیت مالكیت و حاكمیت ایران بر اراضی جزایر سه‌گانه کاملا قانونی اثبات شده و آنچه منجر به ادعاهای مكرر حاشیه‌نشینان خلیج‌فارس بویژه امارات شده تماما واهی و پوشالی است. حتی شورای همكاری خلیج‌فارس نیز به خوبی نسبت به بی‌اساس بودن این ادعاها آگاه است... ادعاهای بی‌اساس شارجه سال‌هاست كه از سوی جامعه بین‌المللی مردود و محكوم شمرده شده است اما به هر روی نمی‌توان غافل از تحریكات جنگ‌طلبانه عربستان سعودی شد».

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
سخنان نویسند مصری درباره مالکیت ایران بر جزایر سه گانه