سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی کتاب/ شرح و توصیف کتاب قلعه حیوانات


معرفی کتاب/ شرح و توصیف کتاب قلعه حیواناتآخرین خبر/ کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول در اصل بنام Animal Farm (مزرعه حیوانات) بوده است که توسط مترجمانی چون حمید بلوچ٬ امیر امیر شاهی و ادریس باباخانی به رشته تحریر درآمده است.
هرچند این کتاب به سبک کلیله و دمنه نوشته نشده است اما شباهت هایی با آن دارد. در این کتاب ظلمها و دورویی های زمامداران به زبان حیوانات نوشته شده است. قوانینی که حتی در حد قانون اساسی می باشد به نفع حاکمان جور تغییر می یابد.

در این کتاب به شیوه ای مبتکرانه به ملت های ساده لوحی اشاره می نماید که به راحتی فریب وعده های دروغین حاکمان جور خود را می خورند. کودتاهایی که در اکثر کشورها بر علیه حاکمیت منطق و صلح به وقوع می پیوندد و صاحبان کودتا که بعد از آن زمامداری آن ملت را فقط به خاطر منافع و راحت طلبی خویش برعهده گرفته اند٬گواه این موضوع هستند. آنها شروع به بدگویی از حکومت های صلح قبلی که برآنها غالب شده اند می نمایند و تمام نواقصات و کاهلی های خود را به حساب آنها می گذارند.

قلعه حیوانات به مزرعه ای اشاره می نماید که عده ای حیوانات ساده لوح در آن جمع شده اند و به زندگی روزمره خود می پردازند. اما صاحب این مزرعه که بشر است به آنها ظلم می کند. آنها را با شلاق می کوبد٬ از تمام تولیدات آنها استفاده می نماید و تنها مقداری آب و دانه و علف بدانها می دهد که نمیرند. تا حد مرگشان از انها کار می کشد و پس از مرگ حیوانات آنها را با بی اعتنایی و بی ارزشی طعمه لاشخورها می نماید یا خود برای استفاده از گوشتشان آنها را می خورد. ناگهان حیوانات به تحریک خوک پیری به تنگ می آیند و قیامی بزرگ می نمایند و بشر را که برای آنها مظهر تمام ظلمها٬ستم ها و بی احترامی هاست از مزرعه می رانند. در این اثنا٬ آنها مزرعه ای تشکیل می دهند که حاکم آن برگرفته از خودشان می باشد.

حیوانات در این مزرعه در غیاب بشر با خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می کنند و با هم همکاری می نمایند. خوکی پیر حاکمیت آنها را برعهده می گیرد و قانون اساسی بسیار مدونی برای آنها نوشته می شود. این قانون بر لوحی بر دیوار ثبت می گردد تا همه خود را ملزم به رعایت آن نمایند. از جمله این قوانین این بور که هیچ حیوانی حق ندارد حیوانی را بکشد. روزها می گذرد و تعریف و توصیف قلعه حیوانات عالم گیر می شود. تمامی حیوانات مزرعه های مجاور و روستاهای اطراف خوشبختی و سعادت ساکنین قلعه حیوانات را می شنوند. همین امر خوف صاحبان مزارع مجاور را برمی انگیزد. و اتفاقات جالب دیگری پس از آن می افتد که هر یک قابل تامل می باشد.
روزی صاحب قبلی مزرعه به همراه عده ای دیگر عزم خود را جزم می نماید و برای انتقام به آن مزرعه حمله می نماید اما با مقابله و دفاع شدید حیوانات مزرعه روبرو می گردند٬ عده ای از حیوانات مجروح می شوند و عده ای دیگر نیز در نبرد می میرند. ولی در نهایت باز بشر از مزرعه رانده می شود.
حاکم این مزرعه که خوکی داناست نیز پا به پای حیوانات با چنگ و دندان می جنگد تا اینکه پیروز می شوند. در مزرعه های اطراف، حیوانات تحریک شده اند و تعریف و توصیف قلعه حیوانات به همه جا رسیده است. از اینرو صاحبان مزارع مجاور شروع به فته انگیزی می نمایند.‌ آنها شایعه می کنند که اختلافی شدید در این مزرعه افتاده است و حیوانات نیز به جان هم افتاده اند. ولی در داخل قلعه حیوانات اوضاع جور دیگری است. حیوانات هر روز فربه تر می شوند. همه در کارها با هم مشارکت می نمایند.میزان شیر،تخم مرغ و گندم و حبوبات تا دو برابر افزایش می یابد. تنش و جنگ داخلی از بین می رود و اوضاع روز به روز بهتر و بهتر می شود. تا اینکه اتفاقی می افتد. اتفاقی که تمام وضعیت مزدعه را تغییر می دهد.
یکی از خوکها به شدت به حاکم کنونی حسادت می ورزد و آرزوی به قدرت رسیدن را در دل می پروراند. بنابراین به فکر کودتا می افتد. تصمیمی که بسیار سخت می باشد. ولی او می داند که اگر حیوانات جنگل ساده لوح باشند، او می تواند بر افکارشان چیره شود فقط کافیست حیوانات را پس از کودتا نسبت به حاکم سابق بد بین نماید.
آیا او دست به کودتا خواهد زد. آیا موفق خواهد شد؟


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب«مسیح در شب قدر» در ویژه برنامۀ نمایشگاه کتاب