سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«کلاه بر سر دزد می سوزد»!


به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) در این باره گزارش داد: لاوروف در باره سخنان اخیر «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه که گفته بود مسکو خریدار نفت داعش است، اظهار کرد، «هرچند این گفته ها را نشنیده ام، اما عجیب است که این ادعا پس از اقدام رسانه های روسی در انتشار موارد معینی از تجارت نفتی بین داعش و ترکیه مطرح می شود.»
لاوروف ادامه داده است: ادعای اردوغان را فقط می توان مصداق ضرب المثل «کلاه بر سر دزد می سوزد» دانست.
این ضرب المثل در فرهنگ روسی به نشانه «انکار سرقت» یا «تلاش دزد برای پیدا کردن شریک جرم» به کار می رود.
رسانه های روسیه امروز به نقل از رییس جمهوری ترکیه نوشتند که ادعاهای روسیه علیه آنکار درباره تجارت نفتی با داعش دروغ است بلکه مسکو خود خریدار نفت از این گروه است.
اردوغان چهار روز پیش نیز در حاشیه نشست جهانی تغییرات اقلیمی در گفت وگو با خبرنگاران ترکیه ای همراه خود در پاریس، خطاب به «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفت: اگر ادعای خرید نفت داعش توسط ترکیه ثابت شود، از مقام خود کناره گیری می کنم.
وی اطلاعات انتشار یافته توسط روسیه را به عنوان یک ادعای غیر اخلاقی تقبیح کرد و افزود: حاضرم در صورت اثبات ادعا، کناره گیری کنم ولی آیا پوتین نیز حاضر است در صورت اثبات نادرست بودن ادعاهایش از مقام خود کنار رود؟
روابط اقتصادی و سیاسی آنکارا و مسکو از سه شنبه هفته گذشته که یک فروند بمب افکن سوخو 24 روسی با شلیک جنگنده ترکیه ای در خاک سوریه سقوط کرد و به قتل یک خلیان آن توسط تروریست های ضد سوری منجر شد، به شدت تیره شده است و سران دو کشور سخت ترین مواضع را علیه هم اتخاذ می کنند.
پوتین در این باره گفته است: سران ترکیه فکر نکنند مجازات های روسیه به تحریم خرید محصولات کشاورزی محدود خواهد شد، بلکه به فراتر از عرصه های اقتصادی کشیده می شود و این موضوع در آینده بارها به آنکارا یادآوری خواهد شد.
رییس جمهوری روسیه در پیام سالانه خود با بیان اینکه می دانیم چه کسی در ترکیه از تروریست ها و تبهکاران نفت مسروقه از میادین نفتی سوریه را خریداری می کند، اظهار کرد: تروریست ها بخش قابل توجهی از درآمد حاصله از قاچاق نفت را در جریان اعمال تروریستی برای کشتار شهروندان ما و فرانسه و کشورهای دیگر به کار می گیرند.
پوتین با تکرار اولین موضع خود در برابر ساقط شدن بمب افکن روسی که ترکیه را «همدست تروریست ها» خوانده بود، گفت: این همدستی با تروریست ها را هیچگاه از یاد نمی بریم و آنها باید بدانند از پشت به ما خنجر زدند.
روسیه اطلاعات و مستندات تهیه شده توسط وزارت دفاع این کشور با عنوان «تجارت نفتی داعش و ترکیه» را در اختیار سازمان ملل و آمریکا قرار داده است.
براساس اطلاعات ارائه شده اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، داعش با استفاده از حداقل 8500 کامیون تانکر، روزانه تا 200 هزار بشکه نفت را حمل و نقل می کند.
این اداره با تاکید بر اینکه ترکیه به هیچ صورت مانع قاچاق نفت توسط داعش نمی شود، افزوده است: مرز در این بخش تحت کنترل گروه های تروریستی مرتبط با «جبهه النصره» است که هیچ مانعی برای تردد کامیون ها و تانکرهای نفت ایجاد نمی کنند.
بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تانکرهای داعش بدون بازرسی نفت قاچاق شده را از سه مسیر عمده غربی منتهی به بنادر مدیترانه ای ترکیه، راه شمالی به پالایشگاه پاتما و مسیر شرقی به پایگاه تخلیه و بارگیری در منطقه جزری منتقل می کنند.
این در حالی است که دولت آنکارا تمامی اتهامات روسیه مبنی بر خرید نفت توسط دولت ترکیه از گروه تروریستی داعش را رد می کند.
اروپام**391**1516 ** 1583 **

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شوت سرکش دزد بر سر دزد دیگر