سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانش آموزان دوره متوسطه با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند


دانش آموزان دوره متوسطه با عملکرد مغز انسان آشنا می شوندایرنا/ دانش آموزان دوره متوسطه سراسر کشور در «هفته آگاهی از مغز» - 8 تا 14 اسفند ماه جاری - با عملکرد مغز انسان آشنا می شوند.

نادر علیرضالو عضو شورای راهبردی کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و انجمن علوم اعصاب ایران با اعلام این خبر گفت: با توجه به همکاری های شکل گرفته بین ستاد توسعه علوم شناختی و وزارت آموزش و پرورش درآینده ای نزدیک با تدوین برنامه راهبردی علوم شناختی، شاهد رشد و شکوفایی علوم شناختی در مدارس خواهیم بود.
وی، برگزاری آزمون ها و همایش های دانش مغزی، برگزاری کارگاه های آموزشی، نصب روزنامه های دیواری هفته آگاهی از مغز در مدارس، اعزام سفیران مغز و شناخت به مدارس را از برنامه های گسترش علوم شناختی در مدارس برشمرد.
عضو شورای راهبردی کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و انجمن علوم اعصاب ایران گفت: ترویج دانش علوم شناختی و نحوه استفاده همه افراد جامعه از قوای ذهنی و عملکرد شناختی با محوریت دانش آموزان متوسطه از برنامه های اصلی هفته آگاهی از مغز است.
علیرضالو با بیان اینکه آموزش و پرورش و مدارس کشور، نقطه تلاقی ترویج علوم شناختی و آگاهی از مغز به مدیران، دبیران، والدین و دانش آموزان است، افزود: براساس مطالعات آینده پژوهی، طی چند سال آینده علوم در حوزه های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی ، فناوری اطلاعاتIT و علوم شناختی ادغام می شوند که این امر منجر به گسترش چشمگیر سطح ادراک و توانایی انسان برای برقراری ارتباط، بهبود سلامتی وی، تقویت امنیت ملی و اتحاد علم و آموزش خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه علوم شناختی و فناوری های همگرا، اثرات مهمی بر پیشرفت و توسعه آینده بشریت خواهند داشت بنابراین آشنا ساختن دانش آموزان مقاطع متوسطه برای استفاده بهینه از عملکردهای شناختی مغز از یک سو و همچنین علاقه مند کردن آنان برای ادامه تحصیل در سطوح دانشگاهی در علوم مختلف شناختی و مغز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
کلاس بندی دانش آموزان تجزیه و تحلیل نمرات مدارس متوسطه