سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح فضای مشترک خیابان خیام بزودی اجرا می شود


به گزارش خبرنگار ایرنا منوچهر حبیبی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان با اعلام این خبر افزود: کلیات طرح به تصویب دستگاه های مجری رسیده و در جزییات اشکالاتی وجود دارد که با بررسی های کارشناسی مرتفع خواهد شد.
وی به مساله ترافیک شهری اشاره و اظهارکرد: یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری روان بودن شبکه حمل و نقل است که در این شبکه هم زمان و هم ایمنی از مولفه های اصلی است که باید لحاظ شود.
حبیبی خاطرنشان کرد: امروزه تنوع در زندگی شهری عنصری است که نباید از آن غافل شد، زیرا امروزه در شهرها تداخل ماشین و آدم به مساله حادی تبدیل شده است به گونه ای که در شهرهای بزرگ یافتن یک توقفگاه یک آرزو برای رانندگان است.
وی با اشاره به این موضوع که می توان از بازار با استفاده از المان های شهری به عنوان محل تفریح نیز استفاده کرد گفت: یکی از راهکارها استفاده از پیاده راه هایی نظیر پیاده راه خیام است که در این مسیر 800 متری هر چیزی که به عنوان نماد شهرنشینی است به عنوان یک المان شهری دیده می شود.
حبیبی درخصوص رضایتمندی اهالی این خیابان از طرح گفت: البته از اقصاد و کسب و کار ساکنان این خیابان هم نباید غافل شد خوشبختانه 87 درصد ساکنان این خیابان از این طرح رضایت دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به ظرفیت های کلان قزوین برای گسترش طرح های مشابه فضای مشترک خیابان خیام اشاره کرد و گفت: خیابانهای امام و پیغمبریه، اطراف سبزه میدان همه ظرفیت های پیاده راه را دارند که ما باید بعد از این تجربه، آنها را هم دنبال کنیم.
حبیبی به وجود ازدحام و ترافیک در خیابان خیام اشاره کرد و گفت: این کار نویی است و زیرا طرح کمک می کند که خدمات در سطح شهر توزیع گردد و خیابان خیام از تمرکز درمانی و تفریحی و خرید بیرون بیاید.
وی از مجریان طرح درخواست کرد: هرچه سریعتر فاز دوم طرح یا فاز اجرایی آن را آماده کنند به گونه ای که ظرف یک یا دوماه آینده عملیات اجرایی آن توسط شهرداری آغاز گردد.
مشاور طرح فضای مشترک نیز درباره این طرح گفت: ایده مطرح شده تاثیرات مثبت و منفی دارد، زیرا در مفهوم این طرح عناصر مختلف مثل پیاده سواره و دوچرخ در فضای مطرح شده مشترک هستند.
نوید سیدی رضوانی افزود: در این فضای مشترک که از حد فاصل چهار راه عدل تا تقاطع طالقانی حدود 800 متر است سرعت به 20 کیلومتر در ساعت کاسته می شود و آرایش خیابان با المان های خاص شهری و مصالح زیبا و یکپارچه برجسته خواهد شد.
وی این طرح را اولین خیابان مشترک در شهر اولین خیابان ایران دانست و گفت: مشکلات کمتر ترافیکی، استفاده از ظرفیت های پنهان شهری، الگو شدن این خیابان، ایمنی و امنیت بیشتر عابر پیاده، قرار گرفتن ایستگاه های دوچرخه و ایستگاه های معلولان، توریستی شدن مسیر، قرار گرفتن ماشین های برقی برای حمل و نقل مسافران، کاسته شدن از مراجعات غیرضروری افراد از مزایای این طرح است.
6101/ 6128

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سقوط جرثقیل در خیابان خیام