سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور نیروی دریایی در آب های دور، نمایش اقتدار ایران اسلامی است


به گزارش خبرنگار ایرنا، ناخدا یکم اللهیار مجدی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته رشت افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، بدون هیچ وابستگی و در شرایط تحریم در آب های دور ماموریت های خود را انجام داده و حافظ منافع کشور در آب های بین المللی بوده است.
وی اظهار کرد: در همین راستا، تاکنون 36 ناوگروه برای ماموریت های تعیین شده به تنگه باب المندب و آب های آزاد و خلیج عدن اعزام شده اند.
جانشین فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت از اعزام سی و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی به تنگه باب المندب و آب های آزاد طی روزهای آینده خبر داد و گفت: تا کنون سه هزار و 325 اسکورت کشتی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انجام شده و 200 مورد با دزدان دریایی درگیری داشته اند.
وی اظهار کرد: همچنین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این ماموریت ها به 22 کشتی خارجی برای نجات از دزدان دریایی، کمک کرده است.
ناخدا یکم مجدی با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس با انجام عملیات های مختلف از جمله عملیات مقاومت 34 روزه خرمشهر، ذوالفقار آبادان و مروارید، نقش موثری در ناکام گذاشتن دشمنان داشته است.
وی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر وارد آوردن ضربه شدید به پیکره نیروی دریایی عراق و قطع صادرات نفتی آنها ، در حفظ شریان های مواصلاتی صادرات نفت و واردات کالاهای اساسی کشور نیز از طریق دریا نقش بسزایی داشت.
ناخدا یکم مجدی با بیان اینکه بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس از رزمندگان نیروی دریایی هستند، خاطرنشان کرد: دلاورمردان نیروی دریایی امروز نیز با اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان، حافظ منافع و اقتدار نظامی ایران در آب های دور هستند.ک/2
7296/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اقتدار نیروی دریایی ایران