سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازداشت رهبر «توپاک آمارو» در آرژانتین/ تظاهرات اپوزیسیون در هائیتی/اعلام وضعیت فوق‌العاده اقتصادی در ونزوئلا


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین،بازداشت رهبر «توپاک آمارو» در آرژانتین، تظاهرات اپوزیسیون در هائیتی، اعلام وضعیت فوق‌العاده اقتصادی در ونزوئلا و درگیری پلیس با معترضان در برزیل از مهمترین اخبار آمریکای لاتین در هفته گذشته است.

مشروح این اخبار در زیر آمده است.

********

اپوزیسیون هائیتی بار دیگر پایتخت را بهم ریخت

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که اپوزیسیون هائیتی بار دیگر در اعتراض به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور دست به تظاهرات زده است.

سازمان عفو بین‌الملل:دولت آرژانتین با دستگیری رهبر «توپاک آمارو» آزادی بیان را از بین برده است

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری رهبر جنبش اجتماعی «توپاک آمارو» شده و اعلام کرده است که دولت آرژانتین با دستگیری وی آزادی بیان در این کشور آمریکای جنوبی را از بین برده است.

رئیس‌جمهور آرژانتین:دوران جدیدی را در تاریخ روابط آرژانتین و انگلیس آغاز خواهیم کرد

رسانه آرژانتینی «ته‌لام» به نقل از رئیس‌جمهور آرژانتین گزارش داد این کشور در آستانه آغاز دوران جدیدی از روابط با انگلیس قرار دارد و موضوع جزایر «مالویناس» را نیز در همین چارچوب پیگیری خواهد کرد.

سقوط اتوبوس به رودخانه در پرو 16 کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد در حادثه سقوط اتوبوس به داخل یک رودخانه واقع در ایالت مرکزی پرو 16 نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند.

رئیس جمهور کلمبیا:بررسی روند آتش‌بس دو جانبه فارک و دولت کلمبیا باید منجر به اعتماد‌سازی شود

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از رئیس جمهور کلمبیا گزارش داد بررسی روند آتش بس دو جانبه نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) و دولت کلمبیا باید منجر به اعتمادسازی بین دو طرف شود.

مادورو: نخست وزیر اسپانیا به فکر حل مشکلات داخلی کشورش باشد

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد از اظهارات مداخله‌جویانه دولت اسپانیا، از مقامات این کشور به ویژه نخست وزیر آن خواسته است که به مسائل داخلی کشور خود بپردازند.

رئیس جمهور بولیوی برای آمریکا شرط گذاشت

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از رئیس جمهور بولیوی گزارش داد که هر زمان که آمریکا دست از توطئه چینی علیه دولت این کشور بردارد، بولیوی نیز آماده از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خواهد بود.

اعلام طرح «فوریت امنیت همگانی» در آرژانتین

رسانه آرژانتینی «لاناسیون» گزارش داد که دولت آرژانتین به مدت یک سال در سراسر این کشور آمریکای جنوبی «فوریت امنیت همگانی» اعلام کرده است.

کشف فسیل ماهی 130 میلیون ساله در کلمبیا

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» از کشف فسیل یک ماهی متعلق به 130 میلیون سال پیش در کلمبیا خبر داد.

خبرنگار اخراجی رادیو آرژانتین:دولت «ماکری» آزادی بیان در آرژانتین را به تاریکی کشانده است

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از خبرنگار اخراجی رادیو آرژانتین نوشت که رئیس‌جمهور این کشور، آزادی بیان در آرژانتین را به تاریکی کشانده است.

شرکت نفتی دولتی آرژانتین 3 چاه نفت جدید کشف کرد

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که شرکت نفتی دولتی آرژانتینی «وای‌پی‌اف» 3 چاه جدید نفت کشف کرده است.

چپ‌گرایان آمریکای لاتین خواستار آزادی رهبر «توپاک آمارو» شدند

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که چپ‌گرایان آمریکای لاتین ضمن انتقاد از دستگیری رهبر جنبش «توپاک آمارو» در آرژانتین، خواستار آزادی فوری وی شدند.

فراخوان فرناندز در دفاع از حقوق طبقه کارگر آرژانتین

رئیس جمهور سابق آرژانتین مردم این کشور را به دفاع از حقوق طبقه کارگر در برابر اقدام اخیر دولت جدید آرژانتین در اخراج وسیع کارگران فراخواند.

اولین تصویر «ال‌چاپو» پشت میله‌های زندان منتشر شد

رسانه مکزیکی «ال اونیورسال» گزارش داد که اولین تصویر بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در جهان در پشت میله‌های زندان مکزیک منتشر شده است.

تظاهرات اپوزیسیون هائیتی در اعتراض به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» گزارش داد که صدها تن از نیروهای اپوزیسیون هائیتی در اعتراض به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این کشور دست به تظاهرات زده‌اند.

تظاهرات حمایت‌آمیز آرژانتینی‌ها از رهبر «توپاک آمارو» در سکوت خبری

بر اساس گزارش رسانه ونزوئلایی «تله سور»، مردم آرژانتین به منظور آزادی رهبر سازمان «توپاک آمارو» که نخستین زندانی سیاسی دولت ماکری به شمار می‌رود، تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند که از سوی شبکه‌های تلویزیونی این کشور پوشش خبری داده نشد.

وزیر خارجه ونزوئلا:اسپانیا در امور داخلی ونزوئلا دخالت نکند

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن اظهارات مداخله‌جویانه همتای اسپانیایی خود، از وی خواست که در امور داخلی ونزوئلا دخالت نکند.

روسای جمهور فرانسه و کوبا دیدار خواهند کرد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که رئیس جمهور کوبا به منظور دیدار با همتای فرانسوی خود به این کشور اروپایی سفر خواهد کرد.

رئیس جمهور آرژانتین با «نتانیاهو» و «کامرون» دیدار می‌کند

رسانه آرژانتینی «اینفوبائه» گزارش داد که رئیس‌جمهور آرژانتین در حاشیه اجلاس مجمع اقتصاد جهانی در داووس با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر انگلیس دیدار خواهد کرد.

پروژه اسرائیلی کاندیدای ریاست جمهوری پرو فاش شد

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» از افشای پروژه یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری پرو در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر داد.

مقام ونزوئلایی:ونزوئلا اشتباهات منجر به پیروزی راستگرایان را اصلاح می‌کند

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از سفیر سابق ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی گزارش داد که ونزوئلا اشتباهاتی که موجب پیروزی راست‌گرایان در انتخابات مجلس این کشور شد را اصلاح می‌کند.

کاهش سطح فقر در ونزوئلا در سال 2015

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که با وجود کاهش قیمت نفت و بروز جنگ اقتصادی در ونزوئلا، سطح فقر در این کشور در سال 2015 کاهش پیدا کرده است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا:مدل حکومت‌داری آرژانتین بازگشت به عقب است/ حفظ اتحاد سیاسی چالش جدید مرکوسور

وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتقاد از مدل حکومت‌داری در آرژانتین گفت: مدل حکومتداری در آرژانتین بازگشت به عقب است و به سرمایه‌دارن بزرگ خدمت می‌کند.

مکزیک به دنبال کسب بازار در عربستان سعودی

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از رئیس‌جمهور مکزیک گزارش داد این کشور از فرصت ویژه‌ای برای حضور در بازارهای تجاری عربستان سعودی برخوردار است.

رهبر اپوزیسیون انگلیس خواستار مذاکره با آرژانتین درباره جزایر «مالویناس» شد

رسانه آرژانتینی «پاخینا 12» از تمایل رهبر اپوزیسیون انگلیس برای مذاکره منطقی با آرژانتین در مورد جزایر «مالویناس» خبر داد.

معترضین آرژانتینی خواستار آزادی رهبر «توپاک آمارو» شدند

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که نمایندگان سازمان‌های سیاسی و اجتماعی آرژانتینی برای آزادی رهبر سازمان «توپاک آمارو» تظاهرات کردند.

درگیری پلیس برزیل با معترضین منجربه دستگیری 8 نفر شد

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که تظاهرات برزیلی‌ها در اعتراض به افزایش بهای استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی در شهر «سائوپائولو»، با دستگیری 8 نفر به پایان رسید.

فیلم زندگی بزرگترین قاچاقچی جهان به اکران درآمد

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد: فیلمی جنجالی در خصوص زندگی بزرگترین قاچاقچی جهان در سینماهای مکزیک به اکران درآمده است.

اعلام وضعیت فوق‌العاده اقتصادی در ونزوئلا

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که رئیس‌جمهور ونزوئلا در این کشور 60 روز وضعیت فوق‌العاده اقتصادی اعلام کرده است.

بزرگترین قاچاقچی جهان قصد خرید «چلسی» را داشت

رسانه مکزیکی «ال اکونومیستا» گزارش داد که بزرگترین قاچاقچی جهان قصد خرید باشگاه لیگ برتری چلسی را داشته است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/4IL3BE


ویدیو مرتبط :
بازدید رهبر انقلاب از وضعیت بازداشت شدگان لانه جاسوسی