سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناسنامه آفات، بیماری ها و پوشش گیاهان بوستان ها


به گزارش خبرنگار فارس،  فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با اشاره به اهمیت شناسایی و کنترل عوامل بیماری زا و آفات گونه های گیاهی گفت: درختان و پوشش های گیاهی در فضای سبز شهری به عنوان یکی از مهم ترین عوامل کاهش دهنده آلودگی شهر و منبع تولید اکسیژن و زیستگاه گونه های جانوری محسوب می شود و از سوی دیگر، زندگی حشرات یک منطقه بنا به دلایل متفاوت مانند دخالت انسان در نظم طبیعت، تغییرات آب و هوایی، دگرگونی‌های زیست محیطی و اکولوژیک در معرض تغییرات دایمی است و این امر اهمیت شناسایی و زندگی جانوری یک منطقه را دو چندان می‌سازد.

وی افزود: به منظور اجرای روش های مدیریتی صحیح برای حفظ و حراست از فضای سبز شهری ضرورت یک مطالعه بنیادی برای شناسائی مجموعه جانوری بالاخص حشرات زیان‌آور و مفید این اکو سیستم و عوامل بیماری زای گیاهی وجود دارد و از این رو اداره فضای سبز منطقه با اجرای عملیات شناسایی عوامل بیماری زا و آفات درختان و پوشش های گیاهی موجود در بوستان های منطقه اقدام به ارائه راه‌ حل‌های مناسب برای حفظ و احیاء گونه‌ های گیاهی و همچنین پیشگیری و کنترل آفات کرده است.

شهردار منطقه یادآور شد: در این طرح با بازدید و بررسی های انجام گرفته از بوستان های منطقه و مشاهده علائم بیماری و آفات و خسارت های ناشی از آنها بر روی درختان و پوشش های گیاهی، از آنها نمونه برداری شده و پس از انتقال آنها به آزمایشگاه و بررسی دقیق تر و مشخص شدن عوامل بیماری و نوع آفات موجود اقدام به تهیه شناسنامه فون و فلور بوستان ها با عکس مستند شده است.

شایان ذکر است کلمه فون در فرهنگ لغت به معنای جانور، زندگی جانوری و شناسایی و مطالعه جانوران یک منطقه است و کلمه فلور کلیه گونه های گیاهی یک منطقه را شامل می شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/I1ICUH


ویدیو مرتبط :
پرداتورهای آفات گیاهان زراعی