سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نویسنده کتاب «غرش رعد»: دوست دارم دایرةالمعارف شهدای خلبان را بنویسم


نویسنده کتاب «غرش رعد»: دوست دارم دایرةالمعارف شهدای خلبان را بنویسمفارس/ محمد معما نویسنده کتاب خاطرات سرتیپ عبدالحمید نجفی گفت: دوست دارم یک دایرةالمعارف از خلبان‌های شهید نیروی هوایی گردآوری کنم و علاقه دارم برای شهدا کاری انجام دهم.
محمد معما نویسنده کتاب «غرش رعد» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، با اشاره به این کتاب گفت: سرتیپ عبدالحمید نجفی از خلبانان جنگنده اف 5 بوده که رکوردار پرواز برون مرزی با این جنگنده است که در قید حیات است زیرا شهید اردستانی رکورددار پرواز با این هواپیما است اما او در قید حیات نیست.

وی افزود: هر بار بلند شدن و نشستن روی زمین را در اصطلاح سورتی پرواز می‌‌گویند که سرتیپ نجفی با 132 سورتی پرواز برون مرزی رکورددار این هواپیما است.

معما گفت: از آنجا که مدتی پیرامون خلبانان تحقیق می‌کردم با برخی از آنها آشنایی داشتم که در میان ان‌ها بعد از کتاب نبرد در آسمان به جمع بندی رسیدم که خاطرات خلبان نجفی را بنویسم و چون خاطرات او از پرواز در دفاع مقدس خاطرات نابی بود به نظرم بهتر آمد که از او بنویسم.
او اضافه کرد: روز اولی که به سراغ او رفتیم علاقه زیادی به صحبت کردن نداشت و دلخوری‌ها موجب شده بود وی میل به صحبت کردن نداشته باشد. در نگارش این کتاب سعی کردم کتاب متفاوتی از کتاب اولم بنویسم و در آن سعی کردم محوریت کتاب یک فرد نباشد بلکه به صورت تفصیلی به حواشی آن فرد نیز اشاره کنم و در ابتدا فکر نمی‌کردم که سه سال و نیم زمان من را بگیرد.

نویسنده کتاب «غرش رعد» گفت: ابتدا فکر نمی‌کردم این کتاب تا این اندازه جذاب باشد تا جایی که خودم را تحت تاثیر قرار دهد. هیجان پرواز در این کتاب موجود است و من آن را حس کردم.
وی علت علاقه به نوشتن پیرامون خلبانان را این طور عنوان کرد که از آنجا که پدرش از پرسنل نیروی هوایی ارتش بوده و به خاطر بزرگ شدن در یک پایگاه نظامی به این موضوع علاقمند شده است.
معما اضافه کرد: به نظر من خلبانان نیروی هوایی گمنام هستند و من تصمیم گرفتم آنها را از گمنامی خارج کنم. کتاب نبرد در آسمان خاطرات یک خلبان در قید حیات است و من تصور نمی‌کردم که موفق شوم و مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد و بعد از این کتاب خوشبختانه آثار دیگری با محوریت خلبانان منتشر شد تا مردم با این گروه از رزمندگان آشنا شوند.
او در ادامه گفت: من تجربه پرواز نداشتم و شرایط نیز طوری رقم خورد که نتوانم وارد این حوزه شوم.

نویسنده غرش رعد یادآور شد: نیروی هوایی ارتش کمکی برای نوشتن این کتاب‌ها نکرده اما این مطلق نیست اما باید یادآوری کنم که نقش پر رنگی هم نداشته و در قیاس با سایر یگان‌های نظامی حمایت‌های آنها کمتر بوده است.
وی در پایان به تازه ترین کارش اشاره کرد و گفت: دوست دارم یک دایرةالمعارف از خلبان‌های شهید نیروی هوایی گرداوری کنم و علاقه دارم برای شهدا کاری انجام دهم ولی اگر شرایط محیا نشود با توجه به اینکه در طول دفاع مقدس ما سه تیپ جنگنده اف 4 ، اف 5 و اف 14 داشته‌ایم و با توجه به اینکه تاکنون از خلبانان جنگنده‌های اف 5 و اف 14 کتاب نوشته‌ام در کار بعدی از یک خلبان اف 4 کتابی خواهم نوشت.




منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با نویسنده کتاب میراث معنوی (شهدای تربت جام)