سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدار روسای پارلمان‌های ایران و پاکستان با «حیدر العبادی»


به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، یکشنبه (دیروز)، در دفترش در بغداد به طور جداگانه، روسای پارلمانهای ایران و پاکستان را به حضور پذیرفت.

به نوشته پایگاه خبری شبکه کردی «روداو»، «سردار ایاز صادق» رئیس مجمع ملی (پارلمان) پاکستان در دیدار با العبادی درباره شیوه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، گردشگری و اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

وی در ادامه پیروزی‌های مستمر بر داعش را تبریک گفت و از اینکه العبادی در سخنرانی روز گذشته‌اش در کنفرانس پارلمانهای کشورهای اسلامی از پاکستان سخن به میان آورده بود، قدردانی کرد.

نخست‌وزیر عراق یکشنبه در این کنفرانس از مردم عراق خواست تا در نبرد با داعش به خود تکیه و اعتمادکنند، همان‌گونه که پاکستان در جنگ با تروریسم چنین کاری کرد.

دو طرف در این نشست بر ضرورت ازسرگیری پرواز مستقیم میان دو کشور به منظور توسعه صنعا توریسم و گردشگری تاکید کرد.

پس از رئیس پارلمان پاکستان، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد و درباره روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، جنگ با داعش، اوضاع منطقه و چالش‌های جاری در کشور عراق با او رایزنی کرد.

العبادی نیز در این دیدار گفت: عراق پیروزی‌های زیادی علیه داعش کسب کرده و ما اکنون به زمان آزادسازی موصل و آزادی وجب به وجب خاک عراق نزدیک می‌شویم.

لاریجانی نیز این پیروزی‌ها را به دولت و ملت عراق تبریک گفت و از تداوم حمایت کامل کشورش از کلیه نهادها و موسسات دولتی عراق در تمامی زمینه‌ها خبر داد.

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/K1Y2JO


ویدیو مرتبط :
دیدار حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با آیت الله هاشمی