سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایستگاه های موقت پیشگیری از آنفلوآنزا در قشم راه اندازی شد


دکتر منصور سالاری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ارتقای آگاهی های اجتماعی درباره بیماری آنفلوآنزا H1N1 و روش های انتقال آن اجرا می شود و می تواند نقش کلیدی در مبارزه با این بیماری و همچنین شیوع آن ایفا کند.
وی اضافه کرد: همکاران واحد بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم آماده ارایه اطلاعات ضروری درباره نحوه جلوگیری از انتقال و شیوع این بیماری به مردم و گردشگران هستند.
سالاری با اشاره به شیوع این بیماری در استان های همجوار هرمزگان همچون کرمان و سیستان و بلوچستان و با بیان اینکه جزیره قشم یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور در فصل سرما به شمار می رود، ادامه داد: در همین چارچوب موضوع اطلاع رسانی در شکل ها و قالب های مختلف همچون توزیع مواد آموزشی، نصب بنرها و پوسترهای آموزشی در مبادی ورودی جزیره و مرکز شهر به عنوان یکی از اولویت های این شبکه در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم اضافه کرد: این مواد آموزشی در مبادی ورودی جزیره قشم همچون بندر لافت، اسکله شهید ذاکری و فرودگاه بین مردم و گردشگران داخلی و خارجی توزیع می شود.
سالاری ادامه داد: توزیع بروشورهای آموزشی در غذاخوری ها و مراکز خرید شهر همچون سیتی سنتر و مجتمع تجاری ستاره قشم از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان قشم برای جلوگیری از شیوع بیماری H1N1 به شمار می رود.
وی بیان کرد:رعایت برخی نکات به ظاهر ساده بهداشتی شاه کلید جلوگیری از شیوع بیماری H1N1 به شمار می رود و در این زمینه می توان به پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن، شستن صحیح و مکرر دست ها با آب و صابون و گرفتن جلو دهان به هنگام عطسه و سرفه با دستمال کاغذی یک بار مصرف و سپس قرار دادن آن در سطل زباله اشاره کرد.
آنفلوانزا H1N1 بیماری حاد تنفسی و به شدت واگیر است که به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد و شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد و جزو آنفلوانزاهای فصلی در کشور است و هر سال مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری در کشور گزارش می شود.
2090/ 1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فوت 57 نفر براثر آنفلوآنزا - پیشگیری را جدی بگیریم