سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام امنیتی کنیا: داعش به طور مستقیم از الشباب حمایت می کند


مقام امنیتی کنیا: داعش به طور مستقیم از الشباب حمایت می کندایرنا/ « ال سریان» مسئول عملیات امنیتی کنیا و یکی از فرماندهان ارتش این کشور، اعلام کرد: داعش به طور مستقیم از گروه تروریستی الشباب حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوآ از مومباسا، «اوله سریان» مسئول عملیات امنیتی کنیا با علام خبر فوق، افزود: عملیات نظامی نیروهای امنیتی کنیا علیه این گروه تروریستی در جنگل «بونی»در شهر «کوالی» با شدت ادامه دارد. وی تصریح کرد: ارتش با استقرار 9 پایگاه امنیتی در منطقه به دنبال برقراری کامل امنیت در کشور و مقابله با گروه تروریستی الشباب است.
سریان اضافه کرد: با وجود همه تلاش های صورت گرفته، هنوز الشباب به عنوان تهدید وجود دارد و باید در این زمینه هشیار بود.
پیشتر «جیمز اوله سریان» تاکید کرده بود: موفق شدیم با جمع آوری اطلاعات و افزایش گشت زنی نظامیان در امتداد مرز مشترک کنیا - سومالی از به سرانجام رسیدن نقشه حملات الشباب جلوگیری کنیم.
گروه تروریستی الشباب که شاخه القاعده در سومالی است، در موارد زیادی ساختمان ها و هتل ها و نیروهای امنیتی را در پایتخت این کشور هدف قرار داده است.
الشباب هنوز مناطق گسترده ای را در سومالی در کنترل دارد و تهدیدی برای امنیت این کشور و کشورهای همسایه از جمله کنیا محسوب می شود.



منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
پاریس امنیتی شد/فرانسه تهدید الشباب را جدی گرفت!!!