سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جلالی: امروز با به فرجام رسیدن برجام؛ نوبت سازندگی ایران اسلامی است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کاظم جلالی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در تاریخ ایران اسلامی روز بزرگی است، روزی که تحریم های ظالمانه علیه ملتی بزرگ با ایستادگی بر روی آرمان ها و با مذاکره مبتنی بر عقلانیت برداشته شد.
وی خاطرنشان کرد: بی تردید یکی از مهم ترین موضوعات در تاریخ پس از انقلاب اسلامی، چالش با قدرت های بین المللی در موضوع هسته ای بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در موضوع هسته ای کار تا آنجا پیش رفت که کشورمان به ناحق در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار گرفت و آمریکا و انگلیس پیش نویس قطعنامه می نوشتند و روسیه و چین نیز آن را به تصویب می رسانند. طبعا استمرار این مسیر ما را با آینده ای مبهم دچار می ساخت.

** با هوشمندی رهبری مذاکرات آغاز شد
جلالی یادآور شد: خوشبختانه با درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب ، راهی باز و مذاکراتی آغاز شد و با مدیریت مجدانه رییس جمهوری و دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای این مذاکرات به نتیجه رسید و کشور از یک مشکل بزرگ نجات یافت.
وی از رهبر معظم انقلاب، ملت نستوه، رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و دولت به ویژه از تیم مذاکره کننده هسته ای، شخصیت های ارزنده عاقل ملی همانند محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی، سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و حمید بعیدی نژاد قدردانی کرد و به ارواح طیبه همه شهیدان خصوصا شهدای همیشه جاویدان هسته ای درود و سلام خالصانه فرستاد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس همچنین گفت: البته از منتقدان عاقل و دارای نیت خیر نیز که با دلسوزی در پی تامین منافع ملی بودند ولیکن در تشخیص مصادیق اشتباه می کردند، نیز تشکر می کنم .
جلالی ادامه داد: اما تعجب از کسانی است که مسائل جناحی و مخالفت با دولت را بر منافع ملی ترجیح دادند. آنها کسانی هستند که دیروز وقتی پرونده هسته ای به شورای امنیت سازمان ملل رفت و 7 قطعنامه ظالمانه علیه کشور وضع شد، جشن می گرفتند و آن روز تحریم ها را کاغذ پاره می دانستند .
وی یادآور شد: اما امروز طلبکارانه تلاش می کنند تا مردم را ناامید نمایند البته حق دارند چون همه پیش بینی ها و تحلیل های آنان خلاف واقع درآمد. آنان در ابتدا می گفتند حق غنی سازی ما را به رسمیت نخواهند شناخت و در نتیجه مذاکرات با شکست مواجه خواهد شد. هنگامی که از این مرحله عبور کردیم بر روی برجام چتر انداختند تا برجام را در نزد افکار عمومی بد و یا حداقل مبهم جلوه دهند.
نماینده مردم شاهرود در مجلس نهم اضافه کرد: در مرحله دیگر تلاش کردند مجلس را در مقابل برجام قرار دهند و موضوع PMD و عدم حل آن را در اذهان عمومی عمده کردند ولی در هیچکدام از این مراحل توفیق نیافتند . اخیرا نیز تلاش بسیار کردند تا اثبات نمایند که تحریم ها برداشته نخواهد شد و امروز غلط بودن این تحلیل آنان نیز به اثبات رسید.
جلالی یادآور شد: من نمی خواهم به گذشته و اشتباهات آن که بسیار است، بپردازم. اما یک سوال مبهم ذهن مرا به خود مشغول داشته است و آن اینکه چرا برخی از دستگاه ها و شخصیت ها تلاش می کنند تا مردم را مایوس کنند.
وی ادامه داد: چرا اصرار دارند که القاء کنند تحریم ها برداشته نمی شود، وضع اقتصادی خوب نمی شود. آنان فکر می کنند با اینکار علیه دولت یا علیه مجلس حرف می زنند، در حالیکه گرد یاس پاشیدن در جامعه مردم را نسبت به اصل نظام مایوس می کند و مخالف مشی امام راحل و رهبری است.
رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس افزود: مهم تر این که همین کسانی که امروز به دنبال سرقت امید از مردم هستند مرتبا مشکلات امروز جامعه را از جمله بیکاری، رکود و فقر را به رخ مسئولین می کشند. گویا به تازگی چشمانشان بر این مشکلات گشوده شده است و دیروز فقر ، فشار تحریم ها ، بیکاری، فساد ، بی عدالتی ، فساد اداری و... را نمی دیدند .
**کمک کنیم تا از رکود خارج شویم
وی ادامه داد: از گفتن این مطالب قصد سرکوب زدن به هیچ کس را ندارم فقط متذکر می شوم که اگر صادقانه به دنبال حل مشکلات مردم و کشور هستید بیایید دست دردست هم نهیم و با تاسی از سیره امام راحل و رهبری به دولت و مسئولین کمک کنیم تا از رکود خارج شویم.
رییس مرکز پژوهش های مجلس یادآور شد: خیل عظیم تحصیلکردگان بیکار همانند بمب ساعتی در حال کوک شدن است، وضعیت مردم و معیشت سخت آنان، خصوصا قشر مستضعف که صاحبان اصلی این انقلاب و کشورند، به ویژه کارگران مظلوم ، کشاورزان سختکوش، بازنشستگان محروم با این دریافتی های ناچیز که برخی از آنان همانند بازنشستگان فولاد با تاخیر چند ماهه دریافت حقوق خود مواجه اند و به تعبیری حقوق خود را از مسئولین گدایی می کنند و این زیبنده این قشر محترم نیست.

** جبهه همدلی و همزبانی را برای حل معضلات مردم بنا کنیم
جلالی خاطرنشان کرد: وضعیت طلاق، مواد مخدر، روانگردان ها ، خانواده های مظلوم دچار این پدیده ها و ده ها مسئله دیگر همه و همه ما را بر آن می دارد که بر روی منافع ملی و گذر مردم از این مشکلات پیچیده وفاق نماییم و جبهه همدلی و همزبانی مبتنی بر عقلانیت و خردورزی ملی را در جهت حل معضلات مردم رنج دیده ایران اسلامی بنا کنیم و مردم را ناامید نکنیم .
وی افزود: نکته دومی که باید به آن اشاره کنم این است که چرا ما مردم را با نردبان به بالای پشت بام می بریم و بعد نردبان را بر می داریم و مردم فرو می افتند و دست و پایشان می شکند و ما بی تفاوت می گذریم. نمونه این رفتارهای ما در قضایایی همانند پدیده شاندیز و یا موسسات مالی و اعتباری و برخی پروژه ها همانند پردیسان و ... مشهود است .
نماینده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: مردم با اعتماد به تبلیغ رسانه ملی در این گونه پروژه ها و موسسات سرمایه گذاری می کنند و ما به عنوان حاکمیت با مسئولیت گریزی از دیروز و امروز ، مردم مظلوم سرمایه گذار را در سرگردانی و اضطراب تنها و بی پناه می گذاریم.
جلالی در ادامه به انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: نکته دیگری که اشاره به آن ضرورت دارد موضوع انتخابات است. ما به عنوان یک جریان فکری به رغم اینکه برنامه مفصلی جهت انتخابات با اهدافی مقدس در جهت پالایش جریان اصولگرایی از افراطی گری داشتیم، لیکن از آنجا که به دنبال مسئولیت پذیری هستیم بسیاری از برنامه های خود را به پس از انتخابات هفتم اسفند وانهاده ایم.
** استفاده ابزاری از مقدسات ، دین و روحانیت غلط است
وی افزود: ما قائلیم که روحانیت محور حرکت ماست لیکن استفاده ابزاری از مقدسات، دین وروحانیت را غلط می دانیم و قائلیم در سیاست ورزی مبتنی بر دین باید سیاست ما اخلاقی باشد نه آنکه اخلاقمان سیاسی شود و دروغ ، تزویر و تخریب شیوه عملمان باشد.
جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله دیگر اینکه جابجا شدن قدرت به صورت مسالمت آمیز در جمهوری اسلامی یک نعمت عظیم الهی و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی و مایع افتخار ملی است ، متاسفانه برخی از افراد تعابیر نامناسبی در مورد انتخابات اسفند 94 دارند و با پیشگویی، این انتخابات را با عنوان فتنه 94 یاد می کنند، که اگر نفس انتخابات را فتنه می دانند که جفا به امام و رهبری و خون شهداست اما اگر اطلاعاتی در دست دارند که در انتخابات قرار است فتنه به پا شود باید بدانند این مسئله با سخنرانی حل نمی شود، باید اطلاعات خود را به دستگاه های مسئول بدهند تا رسیدگی شود.

** عاملان حمله به سفارت عربستان در اسرع وقت معرفی و مجازات شوند
وی یادآور شد: اقدامات خودسرانه ، تعرض به فعالیت های قانونی، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی ، حمله به سفارتخانه ها و دیگر اقداماتی از این دست محکوم است، اینجانب ضمن درخواست از دولت برای پیگیری نقض گسترده حقوق بشر و قتل عام شیعیان توسط رژیم سعودی، از دستگاه های مسئول خصوصا دستگاه قضا خواستارم تا عاملان حمله به سفارت عربستان ، در اسرع وقت و بدون ملاحظات سیاسی ، معرفی و مجازات شوند.
سیام**1058** 1336

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فرجام تحریم ها در برجام (3)