علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کتاب تغذیه در اسلام تالیف امام جمعه بیرجند منتشر شد


این کتاب با تقریظ دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در 208صفحه و یک هزار شمارگان به زیور چاپ آراسته شد.
در متن تقریظ آقای تقوی آمده است: هدف از خلقت انسان عبودیت و بندگی و رسیدن به مقام قرب پروردگار است، تغذیه صحیح یکی از مهم ترین و اساسی ترین راه های دستیابی به سلامت جسم و روان و زمینه ساز بندگی و قرب پروردگار است.
تغذیه صحیح در سه ساحت وجود انسان نقش موثر دارد که شامل ساحت شناخت، ساحت عواطف و ساحت عمل است.
همچنین در متن تقریظ دکتر هاشمی وزیر بهداشت آمده است: برنامه غذایی متعادل که بر اساس جهان بینی اسلامی و ناظر به اصول علمی و با در نظرگرفتن نیازهای بدن تنظیم باشد موجب تقویت در عملکرد سیستم بدن و زمنیه ساز رشد طول عمر، تندرستی، آرامش روانی، خلق و خوی توانمندی، تکثیر نسل و در نتیجه جسمی سالم و فکری روشن و روحی شاداب است که محصول آن تامین سعادت دنیا و آخرت است .
خداوند بزرگ انواع خوراکی ها را برای ما انسان ها آفریده است پس چه نیکوست که به هندسه تربیتی پروردگار توجه کنیم.
کتاب تغذیه در اسلام دارای مقدمه و چهار بخش شامل مبانی تغذیه، اصول تغذیه، روش های تغذیه و تغذیه بهشتیان و دوزخیان است .
علاقه مندان به خرید اینترنتی این کتاب می توانند با مراجعه به پایگاه www.fekrebekr.ir نسبت به تهیه آن اقدام کنند.
از این محقق و عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند تاکنون 16 عنوان کتاب منتشر شده است.
وی علاوه بر تدریس در حوزه و دانشگاه ، عضو شورای علمی و از نویسندگان فرهنگ 30جلدی قرآن و عضو شورای علمی و از نویسندگان دائره المعارف بزرگ قرآن کریم است.
از جمله آثار امام جمعه بیرجند می توان به کتاب های آزادی در قرآن کریم، مبانی عزت در قرآن کریم، جایگاه مسجد در متون و فرهنگ اسلامی ، تناسخ در اندیشه اسلامی ، مبانی انسان شناسی در قرآن و ... اشاره کرد.
رضایی در سال 1339 هجری شمسی در شاخن بیرجند به دنیا آمد، تحصیل حوزوی و کلاسیک خود را در بیرجند و قم گذارند و از محضر آیات عظام عارفی، آیتی، ستوده، سبحانی، فاضل لنکرانی، جوادی آملی، وحیدی خراسانی و ... بهره گرفت .ک1
2047/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خبر تالیف کتاب های آموزش کامل ادبیات