سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مجلس با کسی عقد اخوت نبسته/ نباید از تعبیر «دولت ساخته» استفاده شود


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم در مجلس دهم پس از پایان نشست علنی امروز دوشنبه پارلمان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انتخابات پیام‌های مهمی داشت، گفت:‌ اگر می‌خواهیم مجلس آینده مجلس موفقی باشد باید به این پیام‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

وی به پیام مقام معظم رهبری بعد از انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: این پیام امیدآفرین و راهگشا بود و ایشان در آن مشخصه‌ها و وظایفی تعیین کرده‌اند که بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی به بخشی از پیام رهبری اشاره کرد و فرازهای مهم آن را قرائت کرد و افزود: این پیام می‌تواند منشوری برای ما باشد؛ انتظار مردم نیز مسائلی است که در پیام رهبری آورده شده است.

«مردم به پایان دادن بداخلاقی‌ها و منازعات رأی داده‌اند زیرا ملت خواستار آرامش، پیشرفت و استقلال کشورشان هستند.»

تابش با بیان اینکه نسلی در این کشور وجود دارد که دوست دارد دیده شود، تصریح کرد:‌ این نسل دوست دارد دغدغه‌ها و مطالباتش را پیگیری کند و آینده‌اش مورد توجه قرار گیرد؛ نمایندگان مجلس باید به این نکات توجه داشته باشند تا بتوانیم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

تابش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به رأی آوردن برخی گزینه‌های نزدیک به دولت آیا امکان این وجود دارد که برخی بخواهند فضای مجلس دولت شکل دهند،‌ اظهار داشت: روند پیگیری آرا و عقاید مردم در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مردم پیگیر موضوعاتی هستند که بنده بالاتر به آنها اشاره کردم.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری نیز خواست خود را نشان دادند در واقع رأی ملت رأی به عقلانیت، اعتدال و خردورزی بود؛ ملت در تداوم این راه ملت پس از مشاهده اینکه دولت در عرصه سیاست خارجی کاری کرد کارستان، و توانست از منافع ملی ما در برابر قدرت‌های بزرگ دفاع کند و هنر دیپلماسی ایرانی را بر مبنای عقلانیت به بروز رساند به این سیاست توجه کرده و به آن رأی دادند.

تابش خواست که از تعابیری همچون دولت ساخته استفاده نشود و در همین زمینه گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری حضور مردم را روزی ملت دانستند بهتر است از تعابیری مانند مجلس دولت ساخته یا مجلس دولتی استفاده نکنیم زیرا همه باید به هم کمک کنیم تا پس از تشکیل مجلس مشکلات و مسائل حل شود.

«نباید تلاش کنیم فکر و تصور کلی مردم را منحرف کنیم و این شیرینی به کام مردم تلخ شود؛ البته مجلس استقلال خود را حفظ کرده و در رأس امور است»

تابش با بیان اینکه مجلس جزئی از حاکمیت است که مدافع منافع ملت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر تعامل با دولت می‌تواند مسائل را بهتر به پیش ببرد و به کشور کمک کند اما این بحث‌ها به معنای کوتاه آمدن از وظایف و مسئولیت‌ها نیست.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان اظهار داشت: مجلس با هیچ کسی عقد اخوت نبسته به جز خداوند متعال که ناظر اعمال ماست اما در کل هم اقشار و گروه‌ها مورد توجه هستند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/2QGGEO


ویدیو مرتبط :
ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم