سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اوقاف آماده ارائه گزارش به دستگاه‌های نظارتی است


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تجدید پیمان مدیران و کارکنان سازمان اوقاف با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران   در حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به عملکرد این سازمان در سال‌های اخیر گفت:‌ اقدامات خوبی در سازمان اوقاف در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و در کل مجموعه سازمان طی چند سال گذشته صورت گرفته است و سازمان اوقاف از یک شفافیت مالی خوبی برخوردار شده است ولی  این کافی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درباره عملکرد سازمان متذکر شد: برخی از این موضوع ناراحتند، چراکه می‌دانند زوایای تاریک کم‌کم روشن شده است،لذا برای زیر سوال بردن برخی از کارهای بزرگ در اوقاف اقدامات مذبوحانه‌ای را شروع کرده‌اند.

وی با تاکید بر رعایت نظم و انضباط مالی در سازمان اوقاف و ادارات زیر مجموعه  از برخی اظهارنظرهای مغرضانه انتقاد کرد و گفت: ما هیچ وقت دچار تزلزل نمی‌شویم و با قدرت اهداف‌مان را ادامه خواهیم داد و باید بگویم که برخی از این حرف‌ها متاسفانه از حلقوم تبلیغی بیگانگان مثل صدای امریکا و بی‌بی‌سی شنیده می‌شود اما این راهی را که شروع کرده‌ایم محکم و استوار ادامه خواهیم داد.

حجت‌الاسلام محمدی با دعوت از کارشناسان برای ارزیابی عملکرد سازمان اوقاف و ارائه گزارش‌ از اقدامات انجام شده گفت: ما رسما از کارشناسان و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی دعوت می‌کنیم همانگونه که بارها آمده اند ،بازهم  بیایند تا گزارش عملکرد و دستاوردهای سازمان را مستند ارائه دهیم و این دعوت به این معنی نیست که در عملکرد خود ضعف نداریم، بلکه نسبت به عملکرد خود اطمینان داریم و به شدت هم از آن دفاع می‌کنیم.

برخی منتقدین فقط کلی‌گویی می‌کنند!

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به عملکرد مالی در تمام سطوح سازمان اوقاف متذکر شد: ما آمادگی کامل داریم که حرف‌های دیگران  را بشنویم و هر کسی انتقاد دلسوزانه کند، می‌پذیریم، اما با کلی‌گویی مخالفیم و آن را نمی‌پذیریم.

حجت‌الاسلام محمدی تهیه و تدوین برنامه یکساله، پنج‌ساله و سند چشم‌انداز وقف را از اقدامات مدون و کم نظیر در سازمان اوقاف دانست و گفت: هر سال ما برنامه‌های خود را در سازمان اوقاف تهیه و براساس آن با حساب و کتاب وبا استفاده از ابزارهای نوین عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان اوقاف گفت: انتقاد دلسوزانه برای اعتلای وقف و احیای موقوفات را با کمال میل می‌شنویم و از آن نیز استقبال می‌کنیم. وی تصریح کرد: سازمان اوقاف به صورت روزآمد هر لحظه می‌تواند گزارش عملکرد خود را ارائه کند و این سازمان یکی از با برنامه‌ترین سازمان‌ها در کشور است.

بعضی از روی بغض انتقاد می‌کنند

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود که برخی از روی بغض و کینه از وقف حرف می‌زنند و این ظلمی ‌است که در حق اوقاف می‌شود.

موقوفه‌ای که 60 سال کسی سراغش را نگرفت!

وی ارائه گزارش نوبه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در مورد عملکرد سازمان اوقاف را یکی از افتخارات این سازمان دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم در این دوره احیای موقوفات و بازنگری در مال‌الاجاره‌ها است. این در حالی است که در گذشته ما مصادیقی را از موقوفات در کشور سراغ داریم که 60 سال کسی به سراغ آنها برای تجدید اجاره و سرکشی نرفته بود.

وی تاکید کرد: برخی با طرح مسائل جزئی، کلیت عملکرد این سال‌ها را زیر سوال می‌برند، اما الحمد‌لله سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور فعال، پویا و جدی است و انفعال ندارد.

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان نظام جمهوری اسلامی درباره اوقاف تاکید کرد: این روزها صدای امریکا و BBC هم در آمده است؟ چراکه منافع آنها و ایادیی‌شان به خطر افتاده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت اوقاف، عملکرد مالی سازمان اوقاف را بسیار شفاف دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 500 میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادانی موقوفات و امامزادگان در سراسر کشور سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

حجت‌الاسلام محمدی قاطعیت و رعایت تقوا در نگهداری و احیای موقوفات را مورد تاکید قرار داد و خطاب به کارکنان سازمان اوقاف گفت: باید محکم وبدون ملاحظه  از منافع موقوفات، حقوق و نیات واقفین دفاع کنید.

وی جانمایی نیات واقفان به خصوص در زمینه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را از دیگر اقدامات موثر سازمان اوقاف دانست و گفت: اطلاعات نیات موقوفات در سازمان اوقاف دسته‌بندی و به صورت روزآمد قابل ارائه به مردم است.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در مورد خودی‌ها که حرف دشمن را تکرار نکنند خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که حرف‌های دشمنان و افراد مغرض از زبان خودی گفته نشود.

حجت‌الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ حقوق موقوفات و اجرای نیات واقفین تاکید کرد و گفت: نباید ساده‌لوحی کنیم و کلیت سازمان را زیر سوال ببریم.

یکی از خدمات بزرگ حضرت امام، احیای فرهنگ وقف

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: انقلاب اسلامی برای همه جهانیان الگو شده است و هر حرکتی که بر علیه مستکبران و ظالمان در دنیا به وجود می‌آید نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و نهضت امام (ره) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی افزود: یکی از خدمات بزرگ حضرت امام، احیای فرهنگ وقف و حق و حقوق واقفان و موقوفات است.

مقام معظم رهبری حامی اصلی وقف است

وی تصریح کرد: اگر قیام امام و انقلاب نبود آثاری از وقف تاکنون برجای نمانده بود و ما اکنون اجازه نداشتیم از واقفین، افراد خیر و اجرای نیات واقفین و امامزادگان سخن بگوییم.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به وضعیت موقوفات در دوران ستم‌شاهی و تعدی سلسله پهلوی به موقوفات خاطرنشان کرد: احیای وقف و توجه به موقوفات و بقاع متبرکه از برکات امام راحل و انقلاب اسلامی است و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری حامی اصلی وقف است.

رئیس سازمان اوقاف متذکر شد: دین و عقل به ما حکم می‌کند که حداقل سالی یک بار به زیارت بنیانگذار انقلاب اسلامی مشرف شویم و قدردان امام راحل و زحماتشان باشیم.

وی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: حضرت امام به دستورات دین و اهل بیت(ع) را در ایران اسلامی عمل کرد و در این راه همه مشکلات را به جان خرید.

راه امام؛ سبک زندگی اسلامی

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه راه و شیوه زندگی امام خمینی (ره) را الگویی برای سبک زندگی اسلامی، ایران و جهان دانست و افزود: امام خمینی (ره) تمام اعمال خود را براساس تقوا و دستورات قرآن و اهل بیت (ع) آغاز و تا پایان عمر خود ؛آن را ادامه داد و استوار و پابرجا ماند، اما در مقابل از دودمان پهلوی اثری در تاریخ نمانده است.

وی حرم مطهر امام (ره) را مکان مقدس و مأمنی برای مردم ولایت‌مدار دانست و گفت: شیوه زندگی امام درس بزرگی است که هر کس در زندگی سازمانی و خصوصی خود آن را الگو قرار دهد و با تقوا و سالم‌ زندگی کند عاقبت‌ پیروز خواهد شد و دلیل آن هم همین راه امام(ره) است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره حضور کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه در مرقد امام راحل اظهار داشت: این الگو باید برای ما هم در زندگی خصوصی و سازمانی نصب‌‌العین قرار بگیرد.

وی در پایان آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه را برای دریافت انتقادها و پیشنهادها مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است حسن ربیعی سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه، در این مراسم در سخنان کوتاهی یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت و به روان پاک بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و واقفان نیک اندیش درود فرستاد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IVHKZ1


ویدیو مرتبط :
گزارش عملکرد قرآنی اوقاف آذربایجان غربی