سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادای احترام تمام قد مازندرانی ها به شهدای مدافع حرم


مدیران دستگاههای مختلف اداری و سازمان های دولتی و عمومی مازندران در پی شهادت تعدادی از مدافعان حرم ، تمامی برنامه های حاوی جشن و سرور را تعطیل و با مزین كردن فضای عمومی شهرها و روستاها و معابر عمومی و میادین اصلی ، استان را برای پذیرایی از آلاله های سرخ مهیا كردند.
بر همین اساس مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روز یكشنبه با ارسال نامه ای به رییسان تمامی ادارات تابعه شهرستانی از آنان خواست تا تمامی اجراهای صحنه ای موسیقی شامل كنسرت و برنامه های ارگانی و همچنین جنگ های تركیبی را در احترام به شهدای مازندرانی مدافع حرم تعطیل كنند.
احد جاودانی در این نامه نوشت : با كمال تأسف و اندوه فراوان اطلاع یافتم كه دست تروریست های تكفیری داعش به خون جمعی دیگر از جوانان غیور این مرز بوم آغشته شد و استان ولایت مدار مازندران را در غمی دیگر فرو برد ، لذا به همین مناسبت ضمن عرض تسلیت و تعزیت به آحاد هم استانی های عزیز و داغدار و آرزوی صبر و شكیبایی برای خانواده های محترم این كبوتران عاشق و سبك بال ، از امروز تا اطلاع ثانوی كلیه اجراهای صحنه ای موسیقی شامل كنسرت ها و برنامه های ارگانی و همچنین جنگ های تركیبی و ... لغو می باشد.
وی از متولیان این گونه برنامه ها خواست تا در اسرع وقت به شركت ها و مؤسسات فرهنگی هنری و كلیه متقاضیان برگزاری این گونه برنامه ها اطلاع رسانی كنند.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در عین حال تاكید كرد كه شرایط برگزاری برنامه های لغو شده ، متعاقباً تمهید و اعلام خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل هم اعلام كرده است كه برگزاری جشنواره فرهنگی هنری ' تی تی ' به منظور ادای احترام به مقام شهدای مدافع حرم به تعویق افتاده است.
محمد محمدی در اطلاعیه ای كه یك نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت ، نوشت : در پی شهادت جمعی از رزمندگان مدافع حرم مازندران در سوریه ، زمان دومین جشنواره فرهنگی و هنری تی تی كه قرار بود از 20 تا 28 اردیبهشت برگزار شود ، به اول تا نهم خرداد موكول شده است.
نخستین جشنواره كوچ عشایر مازندران هم كه قرار بود فردا دوشنبه بیستم اردیبهشت در منطقه سد سنبل رود شیرگاه در شهرستان سوادكوه شمالی برگزار شود ، لغو شد.
برگزار كنندگان این جشنواره امور عشایر جهاد كشاورزی مازندران ، فرمانداری سوادكوه شمالی و اتحادیه صنعت دامپروری مازندران بودند و یكی از برنامه های پیش بینی شده برای آن نیز اجرای كنسرت موسیقی بود.
بر اساس اعلام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادكوه شمالی ، این جشنواره در زمان دیگری برگزار خواهد شد.
شهرداری ساری نیز دیروز با انتشار اطلاعیه ای برگزاری سلسله جشن های شبانه جشنواره بهارنارنج در پارك ملل این شهر را تعطیل كرد.
جشنواره بهارنارنج ساری شانزدهم اردیبهشت آغاز به كار كرد و نخستین جشن شبانه و پر مخاطب آن نیز جمعه شب گذشته با اجرای كنسرت موسیقی و چند برنامه هنری دیگر برگزار و سپس به دنبال اعلام خبر شهادت مدافعان مازندرانی حرم در سوریه متوقف شد.
متصدیان سینماهای مازندران هم برای ادای احترام به شهدای مدافع حرم اكران فیلم های كمدی را كه از قبل برنامه ریزی شده بود ، به تعویق انداخته اند.
گزارش خبرنگار ایرنا حاكیست فیلم كمدی 50 كیلو آلبالو كه قرار از 18 اردیبهشت به جای فیلم بادیگارد در سالن سینما حر قائمشهر اكران شود ، به تعویق افتاده است .
در همین حال استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در این استان نیز امروز با انتشار پیامی مشترك ضمن تسلیت شهادت رزمندگان لشگر 25 كربلا در سوریه ، از شهروندان استان خواسته اند تا در تشییع پیكر این شقایق های پرپر شده در ماه اردیبهشت شركت كنند.
بررسی فضای مجازی نیز نشان می دهد كه بسیاری از كاربران این فضا از دیروز پروفایل كانال های خود را به عكس شهدای مدافع حرم مزین كرده اند.
همچنین گزارش خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف مازندران حاكیست كه مردم و مسئولان از شب گذشته كه خبر شهادت تعدادی از مدافعان حرم در سوریه تائید شد ، دسته دسته به منزل این شهدا و دیدار خانواده هایشان می روند و ضمن همدردی ، از آنان دلجویی می كنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی سپاه كربلای مازندران 13 تن از دلاورمردان این لشگر كه به عنوان مستشار نظامی و مدافع حرم به سوریه اعزام شده بودند ، چند روز پیش با بدعهدی گروههای تكفیری و شكستن آتش بس در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسیدند و 21 نفر زخمی شدند.
بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز اسامی شهیدان مدافع حرم را محمد بلباسی از قائمشهر ، علی جمشیدی از نور ، رضا حاجی زاده از آمل ، حسن رجایی فر و سید رضا طاهر از بابل ، سیدجواد اسدی و محمود دادمهر از ساری، سعید كمالی از میاندرود ، علیرضا بربری از بابلسر ، علی عابدینی از فریدونكنار ، حسین مشتاقی از نكا ، رحیم كابلی و شهید یدالله قنبری از بهشهر اعلام كرد.
روابط عمومی این بنیاد تاكید كرده است كه زمان تشییع پیكرهای این شهیدان سرافراز را اطلاع رسانی خواهد كرد.
استان مازندران پیش از این نیز 17 شهید برای دفاع از حرم خاندان اهل بیت (ع) در سوریه تقدیم كرده بود.
مازندران از آغاز انقلاب اسلامی تاكنون بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام اسلامی كرده است .
1654

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫ادای احترام ایتالیایی ها به شهدای نمازگزار در مسجدالاقصی‬‎