سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زنان باردار بیشتر در معرض خطرات آنفلوانزا هستند


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، علی‌اکبر سیاری در حاشیه همایش روز جهانی ایدز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 200 نوع ویروس سرماخوردگی در دنیا وجود دارد که شامل 3 نوع A، B و C است. نوع A همه ساله در کشور ایجاد شده و افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: افراد سالمند، کودکان، زنان باردار همچنین کسانی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن هستند در صورتی که دچار آنفلوانزا شوند این مشکل همراه با عفونت در آنها ایجاد می‌شود. به این مفهوم که بیماری مزمن یا زمینه‌ای با عفونت ناشی از آنفولانزا همراه شده و احتمال مرگ و میر در فرد را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: استفاده از دارو و تزریق واکسن از جمله اقدامات پیشگیرانه در رابطه با بیماری‌ آنفولانزا و سرماخوردگی است لذا در صورتی که بیماری دچار عفونت میکروبی شود برای درمان نیاز به دارو داشته و باید در این زمینه برای او تلاش کرد.

سیاری با اشاره به اینکه ویروس آنفولانزا از طریق ترشحات بینی، دهان و دست دادن همچنین روبوسی منتقل می‌شود، گفت: افراد باید مراقبت‌های بهداشتی را جهت پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا رعایت کنند.

وی بیان داشت: آنفلوانزایی که در کرمان شایع شده از نوع H1N1 بوده و همه ساله این بیماری وجود داشته است. امسال نیز 136 نفر که مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده در سراسر کشور به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که در 65 نفر آنها ویروس شناسایی شده است. در این میان 4 نفر در سیستان و بلوچستان، 4 نفر در رفسنجان و 12 نفر در کرمان به دلیل ابتلا به آنفولانزای H1N1 جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تصریح کرد: تزریق واکسن آنفولانزا در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مؤثر بوده و زمان تزریق آن اواخر شهریور یا اوایل پاییز است ولی با این وجود افرادی که احتمال ابتلای آنها به آنفلوانزا بیشتر است بهتر بوده جهت تزریق واکسن اقدام کنند البته دو هفته زمان می‌برد که این واکسن در بدن تأثیر گذارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/3D3S5K


ویدیو مرتبط :
این کشیش زنان را چگونه باردار می کرده است؟!