سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش: در خصوص قانون حذف کنکور کوتاهی نکردیم


رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش: در خصوص قانون حذف کنکور کوتاهی نکردیمفارس/ رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه وظیفه قانونی خود را با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو انجام داده و از طرف وزارت آموزش و پرورش کوتاهی صورت نگرفته است.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در اجلاس کارشناسان و کارشناس مسئولان سنجش استان خراسان رضوی با اشاره به رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که با صدور حکمی «بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ششم آذر 1392 مبنی بر تأثیر مستقیم و قطعی نمرات سال آخر متوسطه در کنکور سراسری» را ابطال کرده است و تأکید بر تأثیر نمرات سه سال پایانی دوره متوسطه در پذیرش دانشگاه‌ها دارد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش وظیفه قانونی خود را با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو به انجام رسانده و از طرف وزارت آموزش و پرورش کوتاهی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در صورت تأمین اعتبار لازم، آمادگی برگزاری امتحانات سه سال پایانی دوره متوسطه را به صورت امتحانات استاندارد نهایی دارد گرچه جهت‌گیری کمّی گرایانه در حد وسیع با سیاست‌های آموزش و پرورش در حذف نمرات کمی در دوره آموزش عمومی به منظور رفع اضطراب و مشکلات ناشی از آن در نظام آموزشی مغایرت داشته و جای تأمل دارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به نتایج تحلیلی امتحانات، تصریح کرد: میانگین نمرات دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی مناطق غیر برخوردار کاهش معناداری را نسبت به مدارس دولتی نشان می‌دهد درحالی که در مناطق برخوردار وضعیت نمرات دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی تفاوت معناداری را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: بر این اساس با توجه به نتایج مذکور مرکز سنجش پیشنهاد کرده است توسعه مدارس غیر دولتی در مناطق برخوردار امکان‌پذیر شود و آموزش و پرورش بتواند تمرکز بیشتری بر توسعه مدارس دولتی در مناطق غیر برخوردار انجام دهد.

عمادی با عنایت به سنگینی وظایف کارشناسان سنجش در شهرستان‌ها و مناطقی که یک کارشناس عهده‌دار این مسئولیت خطیر است، قول مساعد داد درخواست استان را در خصوص ارتقا پست این کارشناسان به پست کارشناس مسئول پیگیری کند.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
آموزش های فوق العاده در خصوص پرورش دیسکس