سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



احشام سرگردان در شهر انزلی برای مردم مشکل ساز شده اند


به گزارش ایرنا، چرای آزاد اسب و گاو در خیابانها و فضاهای سبز شهری و همچنین افزایش سگهای ولگرد نه تنها به وجهه این شهر مهم گردشگری آسیب زده و اسباب شگفتی و تمسخر مسافران شده بلکه برای مردم نیز خطرساز شده است .
موارد تصادم خودرو با اسب و احشام ، گازگرفتگی شهروندان توسط سگهای ولگرد ، آلودگی محیط و آسیب به فضای سبز از جمله این مشکلات است.
یکی از رانندگان تاکسی سرویس شهر انزلی گفت: چند روز پیش صبح زود عازم سرویس بودم که ماشینم با یک اسب برخورد کرد و علاوه بر آسیب دیدگی خودم و خسارت شدید خودرو از مشاهده جان دادن حیوان بیچاره بسیار ناراحت شدم و صاحب اسب نیز مشخص نبود که من بتوانم حداقل خسارتم را بگیرم.
کاوه چلمبری از فعالان اجتماعی شهر انزلی نیز با انتقاد از این وضعیت گفت: در گذشته فرمانداری نسبت به جمع اوری احشام سرگردان در مسیر جاده ها اقدام می کرد ولی با گذشت چهار دهه از آن دوران ، اکنون نه تنها در مسیر جاده ها بلکه در میادین اصلی و خیابانهای شهر شاهد تردد احشام هستیم .
وی افزود: ارشیو روزنامه اطلاعات در سال 1353 نشان می دهد که پنج اکیپ در جاده ها نسبت به جمع اوری احشام سرگردان و نگهداری انها در محدوده اتش نشانی اقدام می نموده اند .
وی متذکر شد : انتظار مردم این است که مسئولان بعد از سالها سابقه مدنیت شهر انزلی نسبت به رفع این معضل توجه جدی داشته باشند .
شهردار انزلی در این باره به ایرنا گفت :درصدد هستیم طبق قراردادی جمع اوری و نگهداری از سگهای ولگرد و احشام سرگردان را به یک شرکت خصوصی بسپاریم .
رضا پورشعبان اظهار کرد : از هفته اینده این طرح اجرایی می شود و صاحبان احشام در صورت اقدام به بازپس گیری انها باید هزینه های انتقال و نگهداری را بدهند.
وی با اشاره به این که شکایتهایی در مورد تصادم خودروها با احشام رسیده افزود: قانون مربوط به چگونگی برخورد شهرداری با احشام به سال 1344 باز می گردد و با توجه به افزایش ارزش دام و همچنین میزان خسارات باید بروز شود.
پورشعبان یاداور شد: طی نامه ای از دادستانی خواسته ایم که اجازه ذبح احشام سرگردان و تحویل گوشت به نهادهای خیریه داده شود .
شهردار انزلی خاطرنشان کرد : باید مبلغ جریمه بازدارندگی داشته باشد و صاحبان احشام را نسبت به نگهداری مناسب وعدم رهاسازی در اماکن عمومی مقید سازد.
شهر ساحلی انزلی با حدود 120 هزار نفر جمعیت از مراکز مهم تجاری و گردشگری شمال کشور محسوب می شود.ک/4
6030/6070

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
لاستیک های سرگردان حادثه ساز