علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری: شهید مطهری مصداق بارزی از تعلیم و تعلم بود


به گزارش ایرنا آیت الله سید علی شفیعی دوشنبه در آئین پاسداشت استاد شهید مطهری و آغاز هفته آموزش در آمفی تئاتر دانشكده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار كرد: شهید مطهری را می توان به افرادی از جمله خواجه نصیرالدین طوسی، ابن سینا و یا زكریای رازی تشبیه كرد یعنی انسان والایی كه حائز معلومات قدیم و جدید، عقلی و نقلی باشد و مطابق هر دوره ای كار كند.
وی افزود: شهید مطهری را علامه می نامند یعنی كسی كه در علوم نقلی و عقلی متخصص و صاحب نظر باشد و تعداد علامه های عصر امروز اندك است كه می توان علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی را نام برد.
آیت الله شفیعی با اشاره به اینكه امام راحل به مطالعه كتاب های شهید مطهری می پرداخت ادامه داد: كتاب های عالمی كه در هر دو نوع علم بر مبنای اسلام متخصص باشد همیشه جدید و قابل استفاده است چون اسلام برای قرن و نسل خاصی نیست بلكه برای همیشه آمده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: شهید مطهری مانند كسی است كه با نهایت مداقه و كنجكاوی تناسب های مكان و شرایط را بر مبنای اسلامی انتخاب كرد و كتاب های وی هنوز كارساز است.
وی اظهار كرد: شهید مطهری یك انسان پیگیر، ناب، زبده، با تقوا و متدین بود كه در عبارات حدی برای وصف این شهید بزرگوار وجود ندارد.
آیت الله شفیعی اضافه كرد: مرد بزرگی كه در همه علوم زمان خود صاحب رای بود و در حوزه های تخصصی، تعبدهای مذهبی را كاملا حفظ می كرد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری توصیه كرد: كه از كتاب های شهید مطهری و سخنان ایشان استفاده كنیم و معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند.
در این آئین جمعی از استادان برجسته دانشگاه شهید چمران اهواز مورد تجلیل قرار گرفتند.
3004/6065

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صحبتهای علی مطهری و نقد عملکرد مجلس خبرگان و رهبری