سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بسیج سازندگی البرز و برپائی ایستگاه های رایگان سلامت


رئیس بسیج سازندگی استان البرز روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه ها با هدف ارتقای سلامت و همكاری عمومی مردم جهت توجه بیشتر به نقش سلامت فردی در سلامت جامعه راه اندازی شده است.
علی تركاشوند به خدمات ارائه شده در این ایستگاه ها اشاره كرد و اظهار داشت: ویزیت رایگان، خدمات زنان و زایمان، مشاوره تغذیه، جراح عمومی، ارائه مشاوره های پزشكی و روانشناسی به خانواده ها، آموزش پیشگیری از بروز رفتارهای مخاطره آمیز و سایر خدمات بهداشتی و درمانی از جمله خدمات درمانی می باشد كه در این ایستگاه ها ارائه می شود.
وی گفت: در ایستگاه های سلامت رایگان، پزشك، كارشناس تغذیه، كارشناس مامائی، پیراپزشك و روانشناس حضور دارند.
تركاشوند به دیگر برنامه های اجرائی به مناسبت سالروز تشكیل بسیج سازندگی در استان اشاره كرد و بیان داشت: بازدید از عرصه های مقاومتی موفق، اعزام حلقه های صالحین به اردوهای جهادی یك روزه، دیدار مسئولین بسیج سازندگی با امام جمعه كرج، حضور بسیجیان و جهادگران در نماز جمعه 17 اردیبهشت و سخنرانی فرمانده سپاه استان به عنوان سخنران پیش از خطبه ها از جمله این برنامه ها است.
وی همچنین به اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم درون و برون استانی اشاره كرد و گفت: برگزاری كلاس های آموزشی رسم هجرت برای جهادگران از دیگر این برنامه هاست كه در این كلاس ها راه و رسم هجرت و فنون خدمت به محرومین آموزش داده می شود.
رئیس بسیج سازندگی استان البرز برپائی نمایشگاه عكس اقتصاد مقاومتی در عرصه های بسیج سازندگی را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: این نمایشگاه در مصلای نماز جمعه كرج در روز 17 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

***برچیده شدن جهاد سازندگی اشتباهی بزرگ بود
تركاشوند در ادامه به تشكیل بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در سال 79 اشاره كرد و گفت: این نهاد به منظور پركردن خلاء جهاد سازندگی شكل گرفت ولی برچیده شدن جهاد سازندگی بزرگترین اشتباه بود ولی این خلاء را بسیج سازندگی توانسته به خوبی پركند.
وی با اشاره به اینكه بسیج سازندگی البرز از پیشتازان این عرصه در كشور است، اضافه كرد: بسیج سازندگی البرز به جز فعالیت های مناسب و چشمگیری كه در عرصه های اقتصاد مقاومتی دارد، با راه اندازی اردوهای جهادی در عرصه هایی همچون كشاورزی، عمرانی، پزشكی، فرهنگی، جنگ نرم، منابع طبیعی و... و ارائه خدمات در مناطق درون و برون استانی توانسته خدمات بسیار مناسبی را ارائه كند.
وی به اردوهای جهادی البرز در ایام نوروز 95 نیز اشاره كرد و گفت: یكی از چشمگیرترین خدمات برون استانی این اردوها در سال جاری، طرح آب رسانی به یكی از روستاهای خراسان شمالی بود كه سال ها از نعمت آب لوله كشی محروم بودند.
در ایام نوروز سال جاری، 95 گروه جهادی به مناطق محروم درون وبرون استانی اعزام شدند.
6156/1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بسیج و اقتصاد مقاومتی/گفتگو با رئیس سازمان بسیج سازندگی