سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اپل به‌صورت مخفیانه در حال ساخت یک دستگاه واقعیت مجازی است


دستگاه واقعیت مجازی اپل

چند روز پیش مدیر عامل شرکت اپل یعنی تیم کوک بیان کرد که دستگاه‌های واقعیت مجازی دارای کارکرد و استفاده‌های جالبی هستند و حالا شایع شده است که این شرکت یک تیم متشکل از مهندسان خود را آماده کرده است تا بر روی پروژه‌ی ساخت یک دستگاه واقعیت مجازی کار کنند. برطبق گفته‌ها این تیم بطور کامل تشکیل شده است و به‌صورت مخفیانه کار می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قبل‌تر نیز خبر ساخت یک تلفن هوشمند نقشه برداری برای پاسخ به پروژه تانگو گوگل توسط اپل  لو رفته بود و حالا نیز گفته می‌شود که این گجت نیز در راستای رقابت با مایکروسافت و دستگاه واقعیت افزوده‌اش یعنی هولولنز است. البته برخی دیگر از منابع گزارش داده‌اند که نمونه اولیه این دستگاه واقعیت مجازی چند ماه پیش ساخته شده است. اما چیزی در خصوص کارکرد این دستگاه گفته نشده است؛ امکان دارد که همچون Gear VR شرکت سامسونگ و Cardboard گوگل این دستگاه واقعیت مجازی نیز برای استفاده و هماهنگی با آیفون ساخته شده باشد و یا اینکه همانند آکلیوس ریفت و HTC Vive بتوان از آن مستقل و جداگانه از تلفن هوشمند استفاده کرد.

در چند سال اخیر بخش‌های حدیدی به شرکت اپل اضافه شده‌اند و این شرکت در حال کار بر روی پروژه‌های جدیدی همچون ماشین هوشمند خود است که البته سعی کرده آن‌ها را مخفی نگه دارد. حال نیز خبر رسیده که این شرکت تعداد زیادی از افراد را استخدام کرده است تا یک دستگاه واقعیت مجازی قدرتمند و زیبا را برایش بسازند. البته نباید انتظار معرفی عمومی این دستگاه از سوی اپل را تا زمانی که بازارشان داغ نشده است، داشته باشیم چرا که تجربه نشان می‌دهد اپل پس از محبوب شدن و همه‌گیر شدن یک گجت‌، آن را معرفی می‌کنند؛ همانند داستانی که برای اپل واچ رخ داد و در زمان مناسبی به بازار عرضه شد. حال باید منتظر اخبار بیشتر از این دستگاه واقعیت مجازی اپل بمانیم تا اطلاعات بیشتری از آن مشخص شود. نظر شما در این باره چیست؟ این شایعه می‌تواند درست باشد؟ اپل در بازار دستگاه‌های واقعیت مجازی نیز موفق عمل خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

Theverge

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
اپل، دنیای واقعیت مجازی را به دست می گیرد