سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ با 5 ترفند بهترین فیلمبردار موبایل شوید


آی تی آموزی/ با 5 ترفند بهترین فیلمبردار موبایل شویدباشگاه خبرنگاران/ در سال های اخیر، اسمارت فون ها پیشرفت بسیار قابل توجهی در ضبط ویدیو داشته اند و در مواردی می توانند با دوربین های فیلمبرداری نیز رقابت کنند.
البته اگر به دنبال ضبط ویدیوهایی با کیفیت بسیار عالی هستید، باید گوشی با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K تهیه کنید. اما با اسمارت فون های ارزان تر هم می توانید ویدیوهایی که از کیفیت لازم برخوردار باشند را ثبت کنید.

تمامی گوشی های اندرویدی امروزی قابلیت ضبط ویدیو را دارند و اکثریت آنها به شما امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت حداقل 720p را می دهند. بدون در نظر گرفتن اینکه گوشی اندرویدی شما چه برندی دارد، راهکارهایی برای ضبط ویدیوهای بهتر وجود دارد که در ادامه معرفی می شوند.

1- گوشی را در حالت افقی نگه دارید
این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است. هرگز هنگام ضبط ویدیو گوشی خود را عمودی نگه ندارید. چرا؟ چون ویدیوها معمولا در حالت افقی تماشا می شوند. وقتی ویدیویی را در حالت عمودی بر روی صفحه تلویزیون یا کامپیوتر خود نگاه می کنید، دو نوار مشکی آزاردهنده در دو طرف تصویر دیده می شوند. اگر قصد خاصی برای وجود این دو نوار در حاشیه ویدیوی خود ندارید، در هنگام ضبط ویدیو گوشی را در حالت افقی نگه دارید.

2- از سه پایه یا وسیله ای مشابه آن استفاده کنید
حتما متوجه شده اید که عدم لرزش گوشی تصاویر بهتری را ثبت می کند. برای این کار باید بتوانید گوشی را در هنگام ضبط ویدیو ثابت نگه دارید. حتی اگراسمارت فون شما دارای تثبیت کننده خودکار باشد، ضبط ویدیوی بی نقص در حالیکه گوشی را با دستان خود نگه داشته اید کاری تقریباً غیر ممکن است. در حال حاضر سه پایه های بسیار زیادی در بازار موجود است که می توانند به شما در ضبط ویدیوی بهتر کمک کنند، اما ممکن است علاقه ای به پرداخت هزینه برای تهیه آنها نداشته باشید. در این صورت با وسایلی که دردسترس شما هستند و هزینه ای هم برای شما ندارند می توانید گوشی خود را ثابت نگه دارید. یکی از این روش ها که با استفاده از گیره لباس انجام شده، در تصویر مشاهده می شود.

3- به شرایط نور محل فیلمبرداری توجه کنید
اسمارت فون ها برای فیلمبرداری در نور کم خیلی کارآمد نیستند. در این شرایط، می توانید از فلش دوربین استفاده کنید. استفاده از فلش نیز گاه باعث می شود رنگ ها در ویدیوی ضبط شده غیر طبیعی به نظر برسند. اگر داخل ساختمان فیلمبرداری می کنید، پرده ها را کنار بزنید، چراغ ها را روشن کنید، و سعی کنید نور کافی بر روی محل یا سوژه مورد نظر شما تابانده شود. البته توجه داشته باشید که نور از پشت سوژه روی آن نتابد مگر اینکه ایده خاصی در ذهن داشته باشید که این نورپردازی را ایجاب کند.

4- از فضای کافی حافظه اطمینان حاصل کنید
پیش از آغاز ضبط ویدیو میزان ظرفیت حافظه گوشی را چک کنید، بخصوص اگر ویدیویی با کیفیت 4K ضبط می کنید.هر یک دقیقه از این نوع ویدیو فضایی حدود 300 مگابایت را اشغال می کند. در صورت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p با سرعت 60 فریم نیز برای هر یک دقیقه حدود 200 مگابایت فضای خالی در نظر بگیرید. در غیر اینصورت با اتمام فضای موجود مجبور به توقف فیلمبرداری هستید و ممکن است امکان ثبت صحنه اصلی مورد نظر خود را از دست بدهید.

5- از اپلیکیشن های ویرایش ویدیو استفاده کنید
وقتی کار ضبط ویدیو به پایان رسید، بد نیست ویدیو خود را ویرایش کنید. میتوانید به آن موزیک یا متن اضافه کنید، از فیلترهای مختلف استفاده کنید، بعضی صحنه ها را حذف کنید، بعضی صحنه ها را تار کنید و کارهایی از این قبیل که در مجموع ویدیو شما را حرفه ای تر جلوه می دهند. تعداد زیادی اپلیکیشن رایگان ویرایش ویدیو در دسترس کاربران پلتفرم اندروید است که دو نمونه بسیار محبوب این اپلیکیشن ها VivaVideo و KineMaster هستند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
یک فیلمبردار شخصی برای موبایل: Swivl