سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توافق سه جانبه برای افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت شیرخام/ سه محصول پرمصرف ۶ درصد گران می‌شود


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس دامداران و تولید‌کنندگان شیر خام تیرماه سال گذشته پس از مدت‌ها انتظار برای افزایش قیمت، بالاخره موفق شدند مصوبه قیمت 1440 تومان توسط دولت را برای شیر خام دریافت کنند.

از آن تاریخ تاکنون این مصوبه به علت مخالفت صنایع لبنی به بهانه نداشتن کشش بازار،  افزایش قیمت شیر اجرایی نشد.

سعی و تلاش مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران برای اجرا شدن مصوبه دولت و جلوگیری از ضرر و زیان تولید‌کنندگان شیرخام آن قدر بی‌نتیجه ماند، تا اینکه که وزارت جهاد کشاورزی در اذرماه سال گذشته طرح خرید تضمینی شیرخام به قیمت 1440 تومان را با مباشرت سازمان تعاون روستایی به اجرا در آورد.

براساس این طرح که اجرای آن تا یک ماه پیش ادامه داشت، شیرخام تولیدی دامداران با بارمیکروبی زیر 100 هزار و چربی 3.2 درصد به قیمت حدود 1440 تومان از تولید‌کنندگان خریداری می‌شد که البته این طرح هم به دلیل بار مالی که برای دولت داشت، بالاجبار متوقف شد.

در 18 ماه گذشته یعنی از زمان ابلاغ مصوبه خرید 1440 تومانی شیرخام توسط دولت تاکنون، جلسات بسیاری بین دامداران و صنایع لبنی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و حتی برخی از مسئولان دولتی برای مجاب کردن صنایع لبنی به افزایش قیمت خرید شیر خام از دامداران برگزار شده که هیچ کدام از این جلسات به نتیجه مطلوب یعنی افزایش قیمت خرید شیر خام نرسید.

حال سوال اینجاست که بعد از گذشت یک سال و نیم از مصوبه دولت در مورد قیمت خرید شیر خام و اجرایی نشدن آن  آیا این بار به دنبال توافق سازمان حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان با دامداران و صنایع لبنی برای افزایش 100 تومانی قیمت خرید شیرخام از دامداران نتیجه می‌دهد.

براساس این توافق مقرر شده است که کارخانه‌های لبنی از فردا اول دی ماه قیمت خرید شیرخام از تولید‌کنندگان را 100 تومان افزایش دهند وو به ازای آن قیمت فرآورده‌های لبنی پر مصرف (شیر، ماست و پنیر) را حداکثر 6 درصد نسبت به قیمت مصوب سال 1393 افزایش دهند.

ناگفته نماند که طی 18 ماه گذشته که از ابلاغ و اجرایی نشدن مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان گذشته راه‌های مختلفی به صنایع پیشنهاد شده بود که هیچ کدام پذیرفته و اجرا نشد.

احمد مقدسی رئیس انجمن گاوداران صنعتی در رابطه با این موضوع معتقد است که این بار صنایع لبنی افزایش 6 درصدی فرآورده‌های پر مصرف لبنی را پذیرفته‌اند و فکر می‌کنم که افزایش 100 تومانی قیمت خرید شیرخام به اجرا درآید.

وی می‌گوید: امیدواریم که این مرحله اجرا شود تا کم‌کم در مراحل بعدی به قیمت مصوب 1440 تومان دولت نزدیک شویم.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/EFXX8X


ویدیو مرتبط :
مقایسه محصول با کیفیت ایرانی با کودهای گران قیمت خارجی